Gå til innhold

Seriøse innlegg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ønske noen gadd å svare på det jeg vil kalle seriøse innlegg her inne på de forskjellige forumene. Er jo ingen som svarer hvis man spør om noe som har med f.eks barn å gjøre som en god del av disse forumene gjelder Sikkert derfor sidene heter BIM, DIB ol.... (*ironi* hvis ingen tok den) Men slenger man dritt så får man plenty av svar.... Begynner faktisk å bli ganske lei denne dritt slenginga. Er jo snar ikke et seriøst innlegg å finne jo!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det har med at ofte kjennes det vanskelig å klare å svare godt på et seriøst spørsmål. En er kanskje redd for å svare feil, slik at det er mer til skade enn nytte, om du forstår.

Og så tror jeg en del her har veldig små barn, eller bare er gravide, slik at de ikke har den erfaringen som skal til for å kunne svare godt.

Jeg har hatt min dose med vansker i forhold til barn, så jeg har en litt annerledes erfaring enn de med "mainstream"-unger.

Det er mye lettere med drittslenging, for da ser det ut til at en god del ikke trenger tenke i hele tatt. Det ser ut til å komme helt naturlig, og de ønsker og søker mulighetene til å gjøre det. Og så er det en del som ikke forstår at om de lar de som krangler/slenger dritt i fred, så stopper det. Ingen gidder krangle/hetse uten respons i hele tatt.

Skrevet

Du har vel sikkert mye rett i det du svarer meg her 21:42.

Men skjønner ikke hvorfor folk gidder å svare på disse "hetse innleggene", når tydeligvis "alle" er så innmari lei dem.

Kanskje folk burde skrive i overskriften at det er et hetse innlegg, slik at man er advart på forhånd og slipper å gå inn på disse innleggene....

HI

Skrevet

Mange drittslenging her inne kommer av at folk prøver å svarer seriøs på innleggene. Også er det som oftes en eller to som ikke tåler det, og slenger dritt. Jeg selv har opplevd mange HI som skriver innlegg, som ikke tåler svarene dem får, og begynner å kalle folk for et eller annet.

Skrevet

21:42 igjen.

Det har nok med at mange har det iboende i seg at en skal prøve å forsvare offeret, og forklare hetserne at det ikke er slik som hetserne beskriver det.

Omvendelse er vel det de håper på. Noen klarer bare ikke la være å si sitt syn i en sak, selv om de egentlig vet det er fånyttes. En ser jo av og til at noen svarer noe slikt; "jeg har ikke vært inne på tråden før, men vil bare si at kan dere ikke slutte å svare slik at tråden forsvinner?" Og hva skjer da? Joda, da kommer tråden øverst IGJEN, og flere kaster seg på for å kommentere et eller annet de reagerer på. Og da blir trådene lange. Der er jo også ofte flere diskusjoner i en og samme tråd.

Skrevet

Helt enig med deg HI! Jeg svarer sjelden på innlegg i det hele tatt, er mest inne og leser... Noe av grunnen er faktisk det at enkelte (som oftest anonyme) klarer å ødelegge seriøse tråder med drittslenging eller påstander om at HI er et forumtroll og problemstillingen ikke er sann. Når man da har brukt tid og energi på å formulere et fornuftig svar er det litt kjedelig at hele tråden endrer karakter og HIs problem bare spiller en birolle i sin egen tråd... Ikke minst er faren for å bli direkte angrepet av noen som har en annen mening enn deg selv rimelig stor. Greit nok at man kan være uenige, men når det går over til direkte hetsing og drittslenging synes jeg som oftest det er greiest å la være å svare... Heldigvis er ikke ALLE som meg, da hadde jeg jo hatt særdeles lite å lese på her inne!

Skrevet

Det er nok ein del som held seg frå å svare av frykt for å svare "feil" og bli hetsa.

Useriøse spørsmål er som regel lettare å svare på, og krev mindre tankevirksomhet enn seriøse spørsmål. Det er ganske logisk at spørsmål som er lette å svare på får fleire svar enn dei som er vanskelege.

Mi erfaring er for øvrig at ein som regel får ordentlege svar på det ein spør om, så lenge ein spør på ein ordentleg måte. Akkurat på anonymdebatten kan ein vel ikkje rekne med så mykje, for min del er den mest underholdning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...