**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Har nå så smått begynt å forberede kroppen min til min lille gutt skal komme til verden. Hvilke forberedelser gjør dere? Er sikkert mange kjerringråd der ute!! Mitt tips er å bruke anskikst skrubb på brystvortene. Gjorde dette da datteren min kom til verden, og ble ikke plaget av såre brytvorter. :-)
Lavendel*06*10* Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg har lest og hørt at "herding" av brystvortene er bortkastet tid , da dette ikke har noen hensikt for ammingen.. Så det kommer jeg ikke til å gjøre.. hehe Men nå gjør jeg faktisk ingenting.. Tenkte å kanskje smøre magen litt etterhvert.. Den er full av strekkmerker fra nr 1 , men brått kan det strekkes enda mer , og det vil jeg helst slippe..
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 godt tips, det ska jeg prøve.. ellers så koser jeg meg med fete kremer fra body shop å smører magen med di.. =) veldi koseli på kvelden når vi legger oss får da smører samber inn magen med a cream å prater litt med magen.. ;D
FrkBomst&Frø Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 "Da jeg var gravid med nr.2 fikk jeg et godt råd av jordmora jeg gikk hos. Ca. en måned før fødselen skulle mannen min massere inn jordnøttolje på kjønnsleppene mine, så skulle han begynne å tøye forsiktig. Dette gjorde vi nesten hver kveld før vi la oss (det ble jo en veldig trivelig avslutning på dagen også). Etter hvert kunne han tøye hardere. Da jeg en kveld spurte om det hjalp noe særlig, svarte han at de ble som gummistrikk. Under fødselen revnet jeg ingen ting. Dette rådet fulgte vi også når vi var gravid med nr. 3 og heller ikke denne gangen revnet jeg. Ellers kan jeg nevne at jeg hovner veldig fort opp i kjønnsleppene. Hvis jeg sykler samtidig som jeg bruker bind, hovner jeg opp. Under første fødsel revnet jeg litt og i tillegg hovnet jeg opp veldig mye. Etter fødsel nr. 2 og 3 hadde jeg ingen av disse plagene. Dagen etter fødslene kunne jeg sitte rett opp og ned uten å være sår og øm. Nå er jeg gravid med nr. 4 og har tenkt å følge det samme rådet når det begynner å nærme seg termin." Dette har hvertfall jeg tenkt å prøve
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Det var en god ide! Har hørt flere som har prøvd dette! Får vel tak i jordnøttolje på apoteket?!? Noen som vet? Det er vel flere myter der ute... ?? Har også hørt at herding av brystvorter er bortkastet tid, men tørr allikevel ikke å IKKE gjøre det! Da jeg har så god erfaring tidligere!! Har forresten hørt det samme om kremer og smørring!! hehehe men kjøper på fete kremer og smørrer både morgen og kveld!! :-) Har vurdert fødsels forberedene akupuntur, Noen som har prøvd dette?
hormonia&alienimagen3 Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Jeg måtte avslutte amming etter to og en halv uke forrige gang pga blødende ,såre bryst....så jeg er veeeeeeeldig interesert i kjerringråd om hvordan unngå det......ps: vi fikk høre fra JM at det var lurt og prøve og herde så mye som mulig under sv.skapet vi nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå