Gå til innhold

Er dette dyreplageri? hvor melder jeg ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg vet om leier et rom i huset til en annen og bor der. Med seg har hun 20-25 miniatyhunder.

Disse oppholder seg i bur, 2 og 2 sammen, hvor burene er stablet oppå hverandre (3-4 i høyden) Inne på en do på (ca 6-7 m2 stort)

Hundene blir luftet 2 ganger om dagen i ca 15-20 min. ca 5 stk i sammen..

De får skjelden noe oppmerksomhet utenom disse luftingene, og det blir stadig født nye valper.

Jeg som er hundeeier selv føler at dette er dyreplageri, og at hundene umulig kan ha det noe godt. Eller er det bare jeg som synes at dette ikke høres bra ut?

jeg har veldig lyst til å si ifra til noen om dette, men hvor ringer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kaller jeg også dyreplageri! Hvorfor oppbevares hundene på den måten?

Du kan varsle mattilsynet, sjekk gulesider.no

Skrevet

Jeg tror det er mattilsynet som har ansvaret for slikt. Det høres jo helt horribelt ut!

Skrevet

Dette er dyreplageri ja. Hun driver vel med salg av valper eller noe for det er da ikke normalt det der.

Du kan sikkert melde fra anonymt, men meld hvertfall fra!

Skrevet

Hun har jo egentlig ikke noe eget sted å bo, så leier et rom i eneboligen til hun andre (med ungen sin). hadde 15 hunder når hun flyttet inn, og nå er det mellom 20-25, fordi det blir avlet på hundene.

Det skulle vistnok bare være en midlertidig løsning, men hun har nå bodd der i snart 10mnd..

Skrevet

hmmmm, finner ikke hvor jeg skal ringe. Noen som kan hjelpe meg? Dette er i Akershus..

Skrevet

Da har jeg meldt ifra til mattilsynet idag... føtes som om jeg gjorde noe bra! Håper de tar saken seriøst, og at hun som eier hundene blir kontaktet. Deilig å få sagt ifra til noen!

Skrevet

Huffameg, det var ikke noe særlig nei! Definitivt dyreplageri!!

Bra du sa i fra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...