Gå til innhold

Hei vordende mødre!


gullet:)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det går med dere for tiden? Jeg er selv førstegangsfødene og har ikke fått noen jordmor samtale (dette pga vi har ei jordmoren og hun har permisjon)...så dette er jo en måte å innhente litt informasjon på:)

 

Jeg er i uke 33 + 4 dager. Etter legebesøkene viser det seg at jeg ligger på normalen.

Hart gått opp 10 kg, og har vel ingenting å utsette på formen.

 

Begynner å merke det litt på nattesovnen, (andre??) er ofte oppe å tisser på natta, og det er ikke bare å bare og finne en good liggestilling nå nei..hehe, bebisen begynner å ta seg godt til rette der inne:p

 

Så merker jeg også at tankene mine om fødselen også har sniklt seg inn de siste ukene! Føler det nærmer seg plutselig med stormskritt! Er dere klar???? Er det påtide å pakke litt allerede nå? Jeg har også på følelsen at det blir oktober barn..sånn det stemmer med min utregning... Har termin 6 nov, så det er ikke usannsynlig.

 

Dette ble litt av ett innlegg, men det er godt å få det ut og fiske litt med dere.Kjekt å lese hvordan det går med andre som har termin rundt samme tid:) det er jo SÅ spennende det her!!! gleder meg SÅ mye, og er utrolig spendt på fødselen (mest nysgjerrig, og litt nervøs).Såå LYKKE til den siste månen jenter!!! :o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har termin 9.nov¨. Venter min nr 2-ei lita tulle denne gangen. Har en sønn på 2,5år fra før.

 

Formen min er "så der"! Ble sykemeldt 100% for 6 uker siden. Jobbet på småbarnsavd i en bhg. Det ble for tungt for meg. Hadde ikke overskudd til sønnen min etter jobb,så gynekologen min mente det var best å bare ta det med ro.

Var ikke no gøy å bli sykemeldt så tidlig-sånn var det nemlig ikke når jeg gikk med sønnen min. Da var formen kjempe fin hele veien. Men ingen svangerskap er like,har jeg hørt. :)

 

Når det gjelder nattesøvn er jeg helt enig med deg. Har blitt bare verre og verre de siste 3 ukene. Dessuten har sønnen min begynt å våkne tidlig-til han å være nå de siste 2 ukene. SÅ jeg føler meg konstant trøtt. Så nå gleder jeg meg veldig til å få ut frøkna slik at jeg kanskje kan få slappet litt av på sykshuset.

 

Har noen rundt meg nå som nylig har født og de har sagt at det faktisk er litt deilig at ikke hele familien kan komme på besøk på sykehuset. Får litt mer tid alene og større mulighet for å slappe av før man kommer hjem med den lille.

 

Hvor skal du føde? Jeg skal føde i Drammen. Håper frøkna kommer i oktober. Har liksom en følelse at hun blir oktoberbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Syns ikke du skal tenke så mye på at du er 100 % sykmeldt "tidlig" jeg.. jeg ble 100 % sykmeldt for ca tre uker siden selv. Men det ble litt vansklig for meg å forsette i mitt arbeid også, er trafikklære. Tror det er mange som føler presset til å arbeide så lenge som mulig, selv syns jeg det var på tide å avslutte når jeg gjorde det. Det føltes riktig ut for kroppen min, ikke minst bebisen som begynte å bli lei av all rykking å nappingen i bilen.hehe...

 

Jeg skal føde på Aase sykehus i Ålesund. Skal på omvisning på fødeavdelingen onsdag, så det blir spennende! :)

 

Du vet vel hva du "går" til.. men det er sikkert alltid spennende før fødselen uansett hvor mange ganger en har født! :)

Jeg tror også jeg får et oktoberbarn! har det på følelsen og etter min utregning så har jeg termin rundt 25 oktober, meeen vi får bare vente å se :P

Skal bli godt å bli "ferdig" ja, vi har sykehushotell her, så håper det er ledig plass til jeg kommer!

Vi får krysse fingrene for oktober... ikke minst et friskt barn, som er det aller viktigeste! lykke til med nattesovnen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hyggelig med skravleinnlegg :)

Føler litt som dere jeg og. Er i jobb ennå, men er borte i dag (får dårlig samvittighet bare for det, selv om jeg sier jeg må skjerpe meg til meg selv..) Er jo tross alt bare 8 uker igjen og har en hoste og vondt i halsen som ikke går over.. Teller litt frem og tilbake på knappene om jeg skal sykemelde meg. Sliter som dere, mer og mer med å få sove om nettene.. Ligger mange timer våken og vokner stadig.. Håper det blir bedre igjen, har vært slik i en uke nå.

Tenker det blir lenge å bare gå hjemme også.. Men det er kanskje vanskelig å bli delvis sykemeldt?? Skal jeg skylde på søvnmangel eller hva?? Aldri vært sykemeldt og nesten ikke borte fra jobben noen gang. Må man lever papirer og greier? men det kommer vel helt utenom permisjonspapirer osv? lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg og :)

 

Jeg hadde aldri vert sykmeldt fra jobben min heller...

gikk derfor dei tre første mnd å kastet opp ved enhver mulighet. Sta og stolt var vel det som holdt meg på jobb den tiden. Men etterhvert fikk jeg kynnere og legen anbefalte meg om å trappe ned, dette gjorde jeg og. Jeg jobbet 50% en periode før jeg nå for tre uker siden gikk fullt ut i sykmelding,(100%). Siden du har kommet deg så langt i svangerskapet vil det nok ikke bli noe problem å trappe ned litt, det anbefaler jeg deg til å gjøre med. Som du selv sier er det bare uker igjen! Vi trenger å lade opp litt til fødselen og det som kommer etter den og :) Du har jo grunnlaget i nettopp det at du sover dårlig om natten? Ikke noe gøy å være uopplagt på jobb heller...så er jo det litt spørs hva en jobber med og tror jeg...

 

Blir du sykemeldt får du en sykmelding med legen og den leverer du til arbeidsgiver og til Nav, (du får informasjon om dette av legen din.)

 

Jeg ønsker deg lykke til! håpe du ikke sliter deg helt ut før den store dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Jeg har vært hjemme i dag og blir hjemme i morgen. Får ta en ny status til helgen tror jeg. Jeg jo ikke vits i å bruke egenmld på rekke og rad heller. ikke helt bra for jobben og ha en umotivert på jobb heller. Lykke til dere og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs om det bare er å vinke farvel til nattesøvnen de siste par månedene. Men kanskje ikke så rart når man ikke klarer å bevege seg i senga...

 

Jeg har ikke pakket heller, men det blir nok snart (termin rett før deg, 2. nov). Tror ikke jeg klarer å holde hodet klart til noe sånt når fødselen er i gang.

 

Formen er ikke aller verst, men har et bekken (symfysen) som ikke er godt, så jeg beveger meg sakte og ordentlig bredbeint - føler meg ikke så nett og smidig akkurat...

 

Det er ikke bare å sykemelde seg, min lege er kun opptatt av den fysiske formen som er synlig (dvs. bekken, blodtrykk osv.), og det er ingen sykemeldingsgrunn at du er sliten, trøtt, mistrives på jobb eller lignende mener hun. Men de fleste leger er heldigvis opptatt av det psykiske også, og det er jo ikke gøy å bli mor med å være på felgen heller. Og så er det jo litt å fikse til babyen også (for de av oss som er litt overtroiske).

 

Oj, det ble litt av en natteprat. Riktig lykke til, jenter, det blir spennende å følge med på sidene fremover nå! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen!

Jeg har offisiell termin 7.nov. men har også regnet meg fram til at slutten av oktober stemmer bedre. Vi fikk først 28/10, men så ble den skjøvet fram på en av ultralydene. Tror allikevel jeg skal være forberedt i slutten av oktober uansett:) Ser at mange av dere også har det sånn...

 

Vi fikk akkurat vite at jenta vår veier rundt 2,5 kg nå. Synes det hørtes ganske mye ut. Virker som om det er litt over gjennomsnittet f eks sammenliknet med det som skrives i "uke for uke ". Noen av dere som vet hvor mye babyene deres veier nå?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii!

 

Fikk du vite hva bebin veier på ultralyd eller? det har jeg ikke hørt noe om..

Var på kontroll idag, og da hadde jeg gått ned ett kilo fra forige gang??! Men kurven ser bra ut, ligger litt over streken, så forhåpentligvis er det bebin som tar til seg den meste næringen min :))

 

Skal bli spennende ja! Mange som har troa på oktober gitt! får bare begyn å tenke ut hva en skal ha med seg på sjukehuset...

Masse lykke til videre...som det står lengre her oppe, så tviler jeg også på at nattesovnen blir bedre!! huffa meg..så jeg tror jeg må ta meg en dubb nå jeg :P

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det sikkert. Jeg har også gått ned en kilo siden sist. Litt merkelig, man forventer jo liksom å gå opp. Spiser som vanlig synes jeg, men har foreløpig bare gått opp 6-7 kg (er i uke 33).

 

Har ultralyd annenhver uke pga det har vært en del komplikasjoner i svangerskapet. Og da regner de alltid ut vekten på den lille jenta vår. Hun ligger foran skjema så hun får i hvertfall nok næring:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg bedt om en legetime i morgen. Sa i fra på telefonen at jeg sover veldig dårlig nå, og det gjør jeg virkelig. Vokner kanskje 7-8 ganger og tar tid før jeg sovner igjen. Ellers er jo blodtrykk og alt bra, men kommer til å si at jeg blir veldig sliten av å være på jobb så lenge og ønsker å redusere tiden noe evnt få aktiv sykemld. Kanskje likegreit med 50%.. Er ikke mer enn 4 uker til jeg skal ut i perm så synes jeg har holdt ut lenge egentlig.

Vi fikk også esitmert babyen i uke 30. Da var han 1500, noe man normalt sett er 2-3 uker senere.. så er nok en god klump i denne magen også ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var veldig hyggelig å lese litt skravle innlegg. Greit å få høre litt om hvordan andre har det også:)

Selv er jeg gravid i uke 31+6, og det føles ut som jeg har EVIGHETER igjen.. Er nok også mye fordi jeg sliter med bekkenløsning. Jeg har to jobber, den ene er jeg sykemeldt fra, mens den andre klarer jeg fint. Er riktig nok ikke sykemeldt poga bekkenløsning, men pga mobbing på arbeidsplassen, så er nok mye derfor jeg ikke har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på den jobben.

 

Jeg syns tiden har gått veldig langsomt, og er redd den siste tiden blir den mest langsomme. Sliter allerede med lite nattesøvn, til tross for at en er sliten og trøtt HELE tiden. Får ofte veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke koser meg mer med graviditeten. For man får ofte et inntrykka v at "alle andre" koser seg sånn, men sman selv bare føler at man klager. Jeg syns seløvfølgelig det er kos å være gravid, men det er utrolig slitsomt å ha såpass mye plager med bekkenløsning etc.

 

Men jeg har et spørsmål. Er det sånn for dere andre at folk har en tendens til å fortelle hvor slitsom tdet er å få barn? Jeg er førstegangsfødende og opplever stort sett bare negative kommentarer om det å få barn. At man aldri kan finne på ting mer, at kjærestelivet er over, at man aldrimer får sove en god natts søvn, og at man aldri igjen kan finne på "voksenting". Til tider kan det høres ut som at jeg har tatt et feil valg, og burde forblitt barnløs.. Opplever dere andre det slik også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du også har opplevd dette, trodde det var noe med meg og alderen min som får folk til å være så negative... Noen ganger har jeg lyst til å komme med en syrlig replikk, men har stort sett sagt at det blir mye kos også. Men det verste, synes jeg, er faktisk de som bare overser at du er gravid (har en del av dem på jobben). Heldigvis har vi voksne mødre, dvs. de som begynner å bli i bestemor-alder, de er glade på dine vegne og sier at det bare er å glede seg! (Det er også de eneste som reiser seg for deg på trikken og t-banen her i Oslo...) Men kanskje folk mener de bare skal forberede oss på livets realiteter? For så j... kan det da umulig være? Tror vi er såpass fornuftige at vi vet hva det innebærer. Og de aller fleste takler kjempebra å bli mødre, så hva er greia? Folk sier at livet ikke blir det samme igjen, men slik er jo livet. Du er barn, tenåring, går på videregående, fester, svermer for gutter, blir student, begynner å jobbe, får masse forpliktelser, blir samboer osv. Hele livet går i faser, og ingen av dem er like. Men vi har da klart oss hittil! (Og ikke lengter jeg tilbake til tenårene...)

 

Det jeg vet, etter å ha hatt bonusbarn en del år nå, er at det er vanskeligere å gjøre ting når de blir større (og er flere), så jeg tror det kan være nyttig å benytte friheten svangerskapspermisjonen tross alt gir, til å reise og hygge seg. Så lenge du har en baby som sover godt i bagen sin og matfatet er med, så er man i hvert fall ganske så mobil!

 

Nei jenter, la sure replikker prelle av som vann på gåsa, og la oss heller leve i nuet og forberede oss til det miraklet som snart skal inntreffe! :-) Andre som har noen opplevelser? Godt med en slik skravletråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...