Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg bor i en storby, og gikk langs gaten, da jeg så en barnevogn utenfor en restaurant. Oppi lå en liten baby og sov. Jeg gikk videre, men plutselig innså jeg at babyen hadde en klut over seg, slik at hele ansiktet var tildekket. Jeg klarte ikke å få fred, så jeg gikk inn i restauranten. Der så jeg med en gang en dame som antagelig var moren, og det stemte. Jeg fortalte henne hva jeg hadde sett, ettersom jeg tok det som en selvfølge at dette var et uhell. MEN DET VAR DET IKKE!! Svaret jeg fikk var at "han må ha kluten sånn for å få sove". Hun tildekket altså med vilje hele ansiktet til en max 4 måneder gammel baby for at han skulle sove! Jeg ble veldig overrasket, men greide å holde masken, unnskyldte at jeg hadde blandet meg, og stakk. Etterpå har jeg grunnet mye på dette. Er det bare meg som har blitt en dib-kjerring, eller var dette litt pussig?
Gjest Månefuglen +2 *høygravid* Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Nei du har blitt dibkjerring. Det har hendt meg noen ganger men jeg har ikke gjort sånn som deg enda..:-p Skammer meg egentlig like mye hver gang.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Det er ikke bare pussig. Det er direkte farlig. Får håpe den ungen ikke får for lite surstoff til hjernen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Syns du er pussig jeg, hørt om babyer som må ha klut over ansiktet for å sove
Gjest losen Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Nå har jeg aldri hatt teppe over vogna eller klut over ansiktet til ungene, og kunne heller aldri falle meg inn å gjøre det. Men siden en ser så ufattelig mange som gjør det, og det aldri er noen historier om at barna stryker med, eller blir syke av det, så er det vel kanskje ikke så farlig som mange her inne tror. Bare en tanke :-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Har fått råd både frå mor mi og svigerinna mi om å legge ein gasklut over ansiktet til babyen, fordi dei blir rolege av det, men eg får meg ikkje til å gjere det. Men hender babyen legg kluten over ansiktet sjølv om han får tak i den.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 En i nær familie mistet babyen sin pga tett, varm og lite luft i vogna :-( Han var pakket inn i tepper og teppe foran åpningen...... Grøsser hver gang jeg ser det!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Har du aldri hørt om babyer som trenger klut over ansiktet for å sove?? Det er helt normalt det! Det er jo gjerne tynne gaskuter man bruker og det er ikke noe problem å puste gjennom disse. Helsesøster synes det til og med er greit! Så slapp nå litt av da du hysteriske kvinnemenneske:-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Jeg reagerte heller på at mor hadde gått fra babyen ute på gaten, og det i en storby....Siden du måtte inn for å "finne" moren har hun tydeligvis ikke sittet rett innforbi vinduet.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Vet om mange babyer som har en klut over ansiktet for å få sove.. Mange som faktisk legger klut over, sånn at smokken ikke skal falle ut f.eks..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Okei..? Jeg er har altså aldri hørt om dette før. Vet mange babyer liker å kose kluten inn til ansiktet, men dette var altså fullstendig tildekkelse. Syntes det så lite safe ut, men hadde altså ikke blandet meg hvis jeg trodde det var meningen.. Joda, moren så nok vognen fra restauranten, var store vinduer ut. Jeg ville ikke gjort det selv, men jeg er gjerne litt overforsiktig jeg da.. Men jeg har teppe foran vognen, men da med lufteluke etter at ungen har sovnet. Da får han jo både luft og mørke.
Gjest losen Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Det var trist, stakkars foreldre. Da er jeg virkelig glad jeg aldri har gjort det med mine barn.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #13 Skrevet 20. september 2009 Har hørt dette har fungert veldig bra på kolikkbarn som sliter med å sovne.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Å gode Gud.. hva folk skal blande seg i. Pinlig, er det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Syns du gjorde rett i å kontakte moren til dette barnet jeg. Men jeg sier som en annen oppi her. HVORFOR går mødre/foreldre fra barnevognene sine på GATA i en storby?? Jeg blir helt matt altså. Tar ikke mange sekundene å ta opp bremsa på vogna og stikke avgårde med vogna for gale folk rundtomkring.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #16 Skrevet 21. september 2009 Jeg må bare le av deg jeg. Du har blitt en DIB-kjerring ja. Snuppa mi dro pleddet over ansiktet når ho bare var ett par mnd gammel ho, så jeg fant ut at det var bedre med en gassklut enn fleecepledd. Snuppa elsker å gjemme ansiktet sitt når ho skal sove. Nå har jeg funnet en litt annen teknikk så ansiktet henne ikke blir helt dekket og det fungerer supert!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 Jeg har tydeligvis gått glipp av noe. Eller det har kanskje dere?! Ifht krybbedød er jo dette en av de store tingene man blir frarådet til å gjøre. Når det er sagt, så mente jeg altså ikke å blande meg!! Jeg tok det for gitt at det var et uhell, og ville likt hvis noen andre gjorde meg den samme tjenesten. men jeg unnskyldte meg jo ydmykt når jeg forstod tabben. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå