vimsan Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Trenger nye oppskrifter til kokeboken min. Gjelder hovedsaklig middager, men alt kan noteres i en kokebok og brukes til alle anledninger:-) Fyr løs, tar i mot alt:-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Trenger litt tips selv, men kan komme med ei oppskrift som jeg bruker selv når jeg er matlei. Det er en pastasalat som jeg spiser for seg selv eller som tilbehør til kjøtt. 1 purre + evt. 1 løk (jeg bruker ofte 2 purrer men kun det hvite/lyse) 1 boks bogskinke eller kyllingkjøtt pasta (jeg bruker fullkorn skruer eller makaroni) I orginaloppskrifta sto det 1 stk. rød paprika også men det bruker ikke jeg pga jeg ikke tåler det. Dressing: 1pose majones + 1 boks lettrømme (dette kan bli litt mye dressing, men forholdet bruker jeg uansett mengde) Litt sitronsaft, pepper og evt. salt. (smak til) Bland alle ingrediensene og la det stå en time eller to (den blir bedre jo lengre den står å trekker til seg smak)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Da er det notert i boken:-) Kan komme med et tips tilbake... Laksefileter legges i langpanne dekket med folie. Smør litt pesto over de og legg folie over. Stek i ca 25 min i ovnen på 200 grader. Server med rømmedressing, agusksalat og poteter.. Skikkelig godt:-)
vimsan Skrevet 20. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2009 Ble plutselig anonym, jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Dette er bare smørbrød, men jeg skriver det ned jeg. Du trenger: -skive av din favoritt brød -ferdig stekt kylling som du kjøper i butikken. -tomater -sitronpepper. Rist brødskivene til dem er gyllen og knasende. Riv av strimler av kyllingen og legg oppå. Skjær skiver av tomater og legg på, dryss med sitronpepper over. Dette syns jeg er en kjempe god til lunsj. Ikke akkurat middagsmat, eller noe skikkelig avansert. Men jeg syns hvertfall det er kjempe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå