Små Einsteins Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Noen råd mot kvalme?er bare 6 uker på vei og kaster opp alt jeg spiser, noen som har råd?
mamman til to gutter Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Det kommer jo an på hvor kvalm du er, men det høres ut som du er så kvalm at enkle tips som å spise ofte, men lite hver gang, spis det du har lyst på osv ikke vil fungere. Jeg var så dårlig at jeg kastet opp alt jeg spiste og drakk sist jeg var gravid og da fikk jeg noen tabletter som heter Phenergan på resept av legen. Etter et par dager med dem, så kunne jeg hvertfall spise noe og få i meg litt å drikke og etter litt over en uke kunne jeg spise alt jeg ville, så lenge jeg tok det med ro i tillegg. Hvis jeg følte meg i så god form at jeg gjorde masse en dag, så fikk jeg igjen for det dagen etter å ble dårlig igjen. Jeg begynte å jobbe igjen, først 50%, så 100% ca i uke 13-14, men måtte ta tablettene frem til nesten uke 20 for ikke å kaste opp (jeg prøvde flere ganger i helgen å kutte dem, men da kastet jeg bare opp igjen). Det er helt grusomt å være så kvalm og det er ikke bra for deg og heller ikke for fosteret hvis du holder på med det lenge. Jeg vet at mange er skeptiske til tabletter, men disse tablettene skal ikke påvirke fosteret og sønnen min er hvertfall en helt frisk, fin gutt på 2år nå. Jeg er gravid igjen nå og denne gangen begynte jeg å ta tablettene før jeg ble så dårlig at alt kom opp igjen og selvom jeg har kastet opp en del nå også, så har jeg aldri blitt så dårlig som sist. God bedring!
Små Einsteins Skrevet 20. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2009 Tusen takk for svar, ja det hjelper ikke spise ofte og lite, alt kommer opp igjen om det er mat eller væske.Drar til legen i morgen så håper jeg får resept på noe som hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå