Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Det er flere merker nå med våtservietter for voksne. Jeg synes det er ypperlig, når jeg har vært på do føler jeg meg ren og fin etter å ha vasket meg med disse. Man blir ikke helt ren av tørre papir. Grunnen til at jeg kom på å spørre, er at jeg har hatt serviettene liggende på do. Samboeren min kommenterte at det var ikke normalt at slikt lå å slang, og heiv dem ut.... :-) Jeg lurer derfor på om jeg hører til sjeldenhetene som bruker det?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Bruker ikke. Tror de ødelegger hele ph-balansen der nede. Papir holder, jeg dusjer to ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Nei, jeg bruker ikke. Kjøpte inn til telt-tur, tenkte det var ok når man ikke dusjer en gang eller to om dagen, men syntes på en måte det ble såpe eller noe igjen der nede, og det klør...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Er forresten enig med samboeren din at det ikke akkurat er noe jeg ville hatt liggende på utstilling når det kommer gjester:) Kan du ikke gjemme dem i en skuff?
Agehya Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Bare på hyttetur og slikt. Bruker det ikke hjemme, siden jeg føler det da blir vel mye vasking. Men jeg er generelt skeptisk til slike servietter både til store og små.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Bruker det en veldig sjelden gang, men pleier helst å vaske meg med klut og såpevann hvis jeg ikke skal dusje. Prøver å la det gå 1-2 dager mellom hver gang jeg dusjer.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Bruker ofte våtserviettene som man får kjøpt til babyer. Er de milde nok for en baby, er de milde nok for meg. Og jeg har ikke fått sopp eller kløe av dem. Brukt dem i flere år, spesielt når jeg har mensen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Jada, det gjør jeg! Stort sett hver gang jeg har vært på do, både bimmelim og bommelom! (Men jeg bruker samme type til meg selv som de som selges til babyer. De er garantert milde og gode for huden, tenker jeg.. Grunnen til at jeg bruker dem, er fordi jeg tenker slik at dersom man får tiss eller bæsj på hånden, hjelper det ikke mye å tørke med tørt papir! Altså kan det umulig være spesielt hygienisk å tørke kun med papir mellom bena heller, når man har vært på do. Og derav min relativt hyppige bruk av våtservietter..!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Papir holder for oss her i huset. Vi trenger bakterier, og urin er ganske så rent egentlig. De få gangene jeg har brukt slikt er om det er diare i huset eller vi er tomme for dopapir. Men jeg syns det er helt unødvendig, og helt bra for underlivet tror jeg ikke det er. Om min mann hadde vist jeg brukte slikt hver gang jeg var på do så hadde jeg nok ikke fått lov til å gå på do alene lenger. Han tiltet helt når ungene i huset mente vi burde ha slik desinfeksjon på badet. de hadde jo pratet så mye i barnehagen og på skolen om dette, pga svineinfluensaen. Vi trenger bakterier, bare ikke de farlige.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Det er ikke farlig å få det på hendene. Problemet er at du spiser med hendene og berøret munnen ellers. Derfor må du vaske deg mer på hendene. Du spiser ikke med rompa.
Agehya Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Om de er milde og gode for huden kommer vel litt an på merket. Jeg bruker Natusan våtservietter til å fjerne maling med, så ett eller annet er det i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå