Gå til innhold

Hvordan unngå sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt problemer med dette:

Har vært på tidlig UL og de fant ikke venstre eggstokk. Har vondt på venstre side i magen og dette gil "lammelser" i venstre ben i korte perioder, men jeg kan bruke benet fint. Jeg har en stillesittende jobb (kontor) og ser ikke poenget med å jobbe med dte da det ikke påvirker 100% ytelse på jobben.

Legen vil nå at jeg skal sykmelde meg eller være delvis sykmeldt pge dette. Jeg vil ikke.

Hvordan unngår jeg at han sykmelder meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan skrive så menge sykemeldinger til deg som han bare orker.

Det er felt opp til deg selv om du ønsker å bruke dem. Legen kan ikke forlange at du blir hjemme, han kan bare anbefale det

Skrevet

Enda godt. Ser ikke problemet med å jobbe selv om jeg sliter litt.. Han sa at han kan kontakte jobben og be om at de ikke tar meg i mot om jeg ikke roet ned tempoet mitt.

HI

Skrevet

????

Trodde det ble brudd på taushetsplikten hans, jeg

Skrevet

Mulig en trussel fra han fordi han mener jeg absolutt bør være hjemme...

HI

Skrevet

Det kan han ikke. Men om legen er så keen på å ha deg sykmeldt er det helst en grunn til det, og antagelig tåpelig å være i full jobb. Kan du i det minste høre med en annen lege og så ta til vettet om begge sier du bør sykmeldes?

Skrevet

Tja.. Jeg er ikke begeistrert for sykmelding. Legene på sykehuset (3 stk) sa ikke noe om at de synes jeg bør sykmeldes. Vet ikke om de har noe med det. Skal til jordmor neste kontroll og kan høre med henne da. Er bare 13 uker på vei og synes dette blir nederlag. Jordmor om 3 uker, så har det ikke gitt seg til da, blir det ny vurdering:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...