Gå til innhold

Trenger jeg flasker og brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noe jeg må ha i hus før hun blir født? Er det obligatorisk? Eller kan det vente?

Syns det er så vanskelig å vite hva jeg trenger og ikke trenger:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ vel ikke - mange som ikke har behov for det. Jeg venter min første nå, og har valgt å kjøpe så jeg har liggende. Tenker at jeg nok før eller senere får bruk for det, og om brystsprengen plutselig tar meg en lørdags kveld, så er det kjekt å ha.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe inn før evt behovet melder seg..

Bortkasta penger hvis en ikke får behov føler jeg..

Akutt brystspreng kan løses ved håndmelking. Så jeg velger å se det ann...

:)

Skrevet

Jeg har to avent flasker jeg kjøpte med fra matbutikken. 30 kr stk. Brystpumpe kjøpte jeg igjen fra ei nabodame for 20 kr (bor på landet). Avent det også. Var flere av delene det var dobbelt av, så da blir det som nytt. De var fortsatt i plasten fra det var kjøpt. Kjekt å ha, hvertfall når det hele med flaskene kom på hele 80 kr!

Skrevet

Jeg syns i alle fall det var veldig greit å ha en manuell pumpe pga melkespreng. Det går jo an (som skrevet litt lengre opp her) å håndmelke, men jeg syns det er mye lettere å bruke pumpe da ja. Og melkespreng kommer du sikkert til å få :) Hehe :)

Men man trenger jo slett ikke kjøpe det dyreste som finnes siden man ikke vet hvor stort behov man faktisk har. Jeg kjøpte Medela manuell pumpe til i underkant av 500 kr

Skrevet

Jeg har kjøpt en tåteflaske som er for 0-6 mnd, bare for å ha på lur. Koster jo ikke all verden.

Brystpumpe har jeg tenkt å vente med til etter fødsel for å se hvilket pumpebehov jeg kommer til å ha. Orker ikke investere i en elektrisk, hvis hun tar pupp lett som bare det. Ellers har jeg lyst til å ha en manuell brystpumpe som jeg kan bruke hvis jeg vil lagre/fryse ned melk som far kan gi hvis jeg skal bort en liten tur.

Men må selvsagt se det an litt :)

Skrevet

Syns du kan vente til babyen er født før du kjøper inn pumpe ihvertfall. Er jo absolutt ikke sikkert du trenger det, og litt kjedelig å ha brukt masse penger på noe du ikke får bruk for. En flaske kan det jo være greit å ha i hus, det koster jo ikke så mange kronene.

Skrevet

Jeg tror også du kan vente.. jeg fullammet til hun var 6 mnd, men jeg klarte ikke å pumpe.. såg ut som jeg ikke hadde noe melk i puppene, lakk aldri, fikk aldri ut noenting uansett hva jeg prøvde. Men babyen fikk masse mat ut av de.. ikke vet jeg hvorfor men er jo glad jeg slapp melkespreng og lekking da! :) Så jeg er glad jeg ikke kjøpte pumpe, lånte en på helsestasjonen og prøvde, men det var useless!

Skrevet

Støtter innleggene om å vente med pumpe. Jeg lånte pumpe av ei venninne til forrigemann og brukte den en del da jeg startet tidlig å jobbe, men det var et strev uten sidestykke å få ut noe! Jeg begynte to døgn før jeg skulle på jobb (var bare en kveld i uka) for å være sikker på å samle nok ;) Da baby var fire måneder tok jeg til vettet og pappa ga erstatning for det ene måltidet jeg var borte. Amming var ellers intet problem, ungen la godt på seg og var fornøyd med morsmelka. Heldigvis likte hun erstatningen også, hehe.

Når det gjelder punping for å unngå spreng blir vel det litt risky business ettersom pumpinga vil være med på å øke produksjonen. Har ei venninne som har fryseren full av morsmelk som bare må kastes - sønnen er snart to år ;) ikke verdt å pumpe for å spare i tilfelle man trenger det, heller, altså...jaja. Er ikke så god på å fatte meg i korthet, ser jeg!

Flaske kan være kjekt å ha etterhvert, å gi litt vann fra og slikt, så de venner seg til...men ikke noe must.

Heldigvis er utstyret lett å få tak i, og som en nevner kan man også låne på helsestasjon, så som sagt, mitt svar blir: vent og se an behovet.

Skrevet

Det kan absolutt vente!

-og ikke sikkert du trenger å kjøpe i det hele tatt.

Jeg kjøpte pumpe med førstemann men fant ut at det ble masse vond jobb for lite melk. Dessuten nektet hun å ta flaske så jeg måtte kaste den melken jeg hadde fryst ned.

Med andremann satt jeg en flaske under den puppen hun ikke sugde fra, og da utrivningsrefleksen slo ut, samlet jeg opp melken som sprutet ut av seg selv. -ellers gikk den rett i ammeinnlegget. Pumpen hadde jeg gitt bort og brydde meg ikke om å få den tilbake.

Hvis det blir problemer med melken de første dagene, får du låne utstyr på sykehuset. Trenger du pumpe senere, kan du jo stikke ut og kjøpe det da... Verden er der også etter fødselen :)

Men ville kjøpt med engangsammeinnlegg til "fødebaggen". Kan fort bli mye gris med melkespreng og ivrig utrivningsrefleks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...