Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg har kjøpt en Binana elastisk sjal og vil begynne å prøve den snart, men har mista instruksjonmanualen... har funnet noen videoer på YouTube, men lurte på om noen her visste om noen bra noen? Er jo en million av dem og nettet vårt er litt treigt...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2009 Jeg har funnet en bra en til sånn sideveis liggende i sjalet, men vil gjerne finne en til hvordan barnet kan ligge mer oppreist i froskestilling. Finner ikke det på tettinntil.no heller.
junijente fikk julijente Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg skulle til å foreslå tettinntil, men ser at du har vært der. De hadde en flott instruksjon på froskestilling tidligere, men den er visst fjernet nå :-( Men grunnknytingen for elastisk sjal er den de viser med bildeserien (elastisk sjal - nyfødt liggende). For å få barnet i froskestilling bruker du denne knytingen, men ikke lag så stor lomme som barnet skal ligge i (sjalet skal være ganske stramt for froskestilling). Når du har knyttet løfter du barnet opp og innenfor det innerste stoffstykke - altså helt inntil deg. Pass på at barnet har knærne godt opp, over rumpa. Bre stoffstykket godt over rumpe og rygg, og gjør det samme med stoffet som er "ytterst" i krysset. Til slutt tar du "magebeltet" over det hele. Knytingen og plasseringen av barnet er dermed egentlig det samme som de viser på tettinntil, men i stedet for å legge barnet, setter du det mer oppreist. Dersom du ikke ble noe særlig klokere av denne instruksjonen kan du gjerne sende meg en PM, så skal jeg se om jeg ikke har en instruksjon liggende som jeg kan sende til deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå