Gå til innhold

Sesong for stearinlys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iallfall i starten av sesongen. Liker dere stearinlys med duft? Hvis det ikke er mye duft liker jeg det, men det blir fort for mye. Jeg har merket at det er en vanesak. Heldigvis merker ikke mannen like mye til lukten som jeg og dermed kan jeg brenne duftlys mye! Menn har en tendens til å ikke like mye lukt, det blir visst feminint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er nok slik som du at det går greit med litt lukt, men ikke for mye. Her er det egentlig mannen som er flinkest å tenne på/kjøpe inn lys og gjøre det koselig.

Skrevet

Jeg har begynt sesongen, eller det vil si jeg slutter/begynner vel egentlig aldri....Elsker å tenne stearinlys om kvelden. Men om sommeren blir det ikke like ofte som høst og vinter.

Liker å kjøpe de store pakkene med forskjellige farger og fargenyanser fra IKEA. Har sånn lang flat greie til telys på stuebordet og i den er det alltid telys klar til å tennes.

Syns det er så koselig med tente lys.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke liker for mye duft, men kan gjerne ha litt av og til. Helst vanilje da...

Skrevet

Jeg var på lysparty en gang og da var det 12 vaniljedufter å velge mellom, hehe.. må le!

Skrevet

Mannen min er også flink med lys, prøver å herme etter han!

Skrevet

Vaniljeduftene er veldig gode ja..... liker også cappuchino luktene...

Har startet stearinlys sesongen her ja, veldig koselig....

Skrevet

Syns det er veldig fint med levende lys, men er altfor sløv med å tenne de.. Blir nesten bare når vi har besøk. Kanskje jeg skal prøve å bli flinkere i høst. Syns for mye dufter blir kvalmende. Greit med et duftlys, men da må resten være uten.

Skrevet

Elsker masse levende lys! :oD

Men kællen reagerer på duftlys, stakkar, så det har jeg sluta å kjøpe ;o)

Skrevet

Jeg er glad i stearinlys, og det er mye vanligere å bruke i Norge enn i USA. Her forbindes de mest til romantiske situasjoner, så jeg har innført skikken med lys ved middagsbordet og om kvelden, uten romantiske forventninger. Men det er ikke alltid jeg husker å tenne dem. Men fireåringen elsker lys og har mast om å ha dem hele sommeren. Nå har hun nettopp vært i skapet og hentet lysesken og pyntet kjøkkenbordet med masse lysestaker og lys. Så nå er vi klare for høsten!

Jeg unngår duftlys og synes også det er gøy og økonomisk å handle lys på IKEA.

Skrevet

Bruker mest vanlige stearinslys, sjelden vi bruker dem med duft.

Vi har t-lysestaker flere steder i stua og det blir flittig brukt om høsten og vinteren :) Har et firkantet glassfat med 3 kubelys på stuebordet også, de tenner vi på oftere. Bytter ut farger på lysene hele tiden ettersom om det er jul eller påske osv, til vanlig bruker vi mest hvite kubelys.

Skrevet

Jeg er veldig glad i levende lys, og pleier å tenne en hel haug... Går mest i telys da...

Men liker absolutt ikke de med lukt/dufter

Skrevet

har ikke begynt enda. Men må begynnenå ja. har blitt mørkt og kaldt om kveldene her nå. Elsker og brenne levende lys om høsten og vinteren. så dabber det av om vår og sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...