Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Var det med buksa og trusen trukket ned.Og var de da foran resten av familien, eller ble dere tatt i enerom. Jeg fikk ris av pappa uten bukse og truse.Men det var alltid på badet. Så hvis jeg fikk beskjed om å gå dit visste jeg hva det betød.Fikk dere to tre dask eller en god omgang. Jeg fikk en real omgang
blond Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Har du fått hjelp til å bearbeide det?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Fikk ris av pappa EN gang. Måtte gå i skogen bak huset og hente bjørkekvist selv og fikk så det suste. Husker ikke hva jeg hadde gjort, men hadde aldri opplevd dette før og var livredd. Fortalte det til mamma og det skjedde ALDRI igjen. Det ble skilsmisse (ved dom) noen mnd senere....
blond Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 I hvilke tilfeller fikk du "ris"? Og hvordan reagerer du når du er i liknende situasjoner selv med dine barn?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Jeg kunne skrevet det du skriver, HI:) Slik var det hos oss også. Og jeg fikk ikke bare et rapp over baken, det var nok litt mer enn som så. Husker ikke hvor mange rapp, men nok til at rumpa var rød ja. Og det var slik det var den gangen, og jeg har da ikke fått traumer av dette;) Jeg ble ikke redd, bare sint av det. Og husker jeg satt på badekarskanten etterpå "for å tenke" som min far sa, og pønsket ut hevnen;) For ordens skyld; mine barn har ikke fått ris eller slag, og de er større barn nå. Har også tenåring.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Hei blond Jeg har aldri vært i situasjoner med barna der tanken på å rise dem har streifet meg en gang, det skjer nok ikke heller.Er i mot fysisk avstraffelse. Jeg fikk ris hvis jeg gjorde ting som kunne være farlig. En gang kastet jeg og søsteren min glassflasker etter hverandre.En annen gang lagde jeg bål i hagen etter å ha fått kjeft flere ganger for å ha gjort det samme. En gang inviterte jeg hele nabolaget til å spionere på mamma og pappa gjennom vinduet." kom å se på mamma og pappa pule". en annen gang fikk jeg ris for å ha stjålet kirkekollekten.Det var mye penger i den og.Så uskyldig var jeg ikke,
blond Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Høres ut som det var bevisst bruk av ris. Det blir noe annet enn ris gitt i affekt og jeg tenker at det er lettere å ta avstand til det og unngå samme form for "barneoppdragelse" selv.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Fikk du det blond siden du er interessert i temaet
blond Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Jeg husker bare en gang, men tror det har vært mange ganger. Jeg er interessert i hva som gjør at vi handler som vi gjør og hva som kan utløse det som ligger latent i oss. Jeg tror at når man er bevisst på disse mekanismene kan man unngå å gjøre ting som skader ungene våre og unngå å oppføre oss på måter som ikke er bra for barn og å gjøre det som er det beste for ungene våre. Da er det viktig å skjønne hva vi selv har gått gjennom i vår barndom. Jeg lærer mye av innlegg her og er glad for at du svarer og andre som legger ut lignende innlegg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå