Gå til innhold

Plutselig veldig gravid, uke 35/36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uka har "alt" plutselig endret seg. I forrige uke vaska jeg hus, var på tur i skogen og følte meg generelt lite gravid. Nå derimot... Jeg har hatt kynnere gjennom størstedelen av svangerskapet, men nå har det tatt helt av både i hyppighet og intensitet - skjønner at dette kan være modningsrier. Det verker i ryggen og i magen, spesielt rundt ribbene og mot bekkenet. Brystene er blitt ømme igjen og jeg har blitt hoven i både bein og ansikt. Og er TØRST.

En gåtur på 20 minutter føles som en liten ekspedisjon.. Babyen har det tydeligivs også trangere og beveger seg ikke like mye, men svarer når jeg dulter mot magen og gir ellers nok lyd fra seg i løpet av dagen til at jeg ikke blir bekymret. Jeg har hatt søvnvansker gjennom hele svangerskapet og kan ikke huske sist jeg sov 3 timer sammenhengende, men nå er det sånn at jeg nesten ikke orker legge meg engang..

Til tross for den relativt depressive beskrivelsen over, så vil jeg fortsatt beskrive meg selv som "i fin form" og går ikke rundt å ønsker babyen ut riktig enda - har 30 dager igjen til termin. Men jeg synes det er merkelig at alle disse "symptomene" kom så plutselig. Flere med samme/lignende erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...