Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Kan dere ikke vaske? Har dere så mange truser at dere kan gjøre det? eller gidder vase vekk penger på å kjøpe nye......... Ikke rart folk bruker penger mener jeg da... Her er og en gutt med et uhell eller to i barnehagen, men å be de KASTE trusene hadde da for søren ikke fallt meg inn. Enten skyller de trusa og har i en pose, eller så gjør jeg det selv. Tar da for søren ikke hele dagen det..... Men dere om det.....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Har hendt jeg har kastet 1 bæsj truse, men da var ungen som hadde bæsjet 5-6 år, og hadde gått med bæsjtrusa i over 1 time, var i tillegg en gammel slitt truse. Var min sønn slik at ingen tar feil om det. Ba han om å kaste trusa i en pose, og ute i søppelboksen, og gå rett i dusjen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Har aldri kasta truser m bæsj i. Kaste en badebukste med full av dritt i ei gang vi var ute å badet å 3 åringen ikke sa ifra. Men det var fordi jeg ikke hadde noen pose å ta den hjem i.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Jeg har gjort det. Min mening og min sak. Du velger å skylle, det er din greie.
Lillebror og stoerebror Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Det har jeg aldri gjort og kommer nok heller ikke til å gjøre det med mindre det er en gammel truse som skulle vært kastet uansett. Vi har vaskemaskin vi da:P
Bare™ Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Neivel, sånn kan du ha det hos deg. Hvis jeg har lyst å kaste en truse, eller to (eller ti for den saks skyld), så kommer jeg aldri verken til å spørre deg (eller noen andre) om det passer, og jeg betaler klærne til barna mine selv. De har ikke akkurat Dolce & Gabbbana truser, da... Men feks H&M hvis det skulle forsvare et eventuellt økonomisk tap. Det er ikke noe som slår oss konk....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 Jeg har kastet mange! får meg ikke til å vaske skikkelig gjennomskitne bæsjetruser!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Synes det rett og slett er usmakelig og direkte uhygienisk at dere vasker dette. Fysj! Det hadde ikke falt meg inn! De går rett i søpla!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Usmakelig og uhygienisk? Har du glemt å ta medisinen din i dag 13:16? Hva med de som har tøybleier og babyen er så uheldig å bæsje i de, skal de også kastes? Selvfølgelig er det ikke uhygienisk, du skyller trusen, og vasker den i vaskemaskinen, kan jo ta på en forvask for å være sikker på at den blir ren.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Er vel kanskje på sin plass med litt nyansering her? Ei truse med bremsespor, eller ei truse hvor det har kommet en fersk/fast bæsjklump i. vaskes selvsag som vanlig. Men, til og med jeg har hevet ei truse og ei strømpebukse så full av diare at jeg mer enn smågrein på nesa!
Gjest losen Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 Jeg er helt enig med deg hi, ser det på som toppen av latskap å ikke gidde å vaske skitne truser, men bare kaste de. I den tråden om barneahgen og bæsjetruser kom det jo frem at barnehagen i noentilfeller også kastet trusene fordi de var skitne. Om jeg hadde fått beskjed i barnehagen at de hadde kastet klærene til ungene fordi de var skitne, hadde jeg sagt i fra at det var helt uakseptabelt. Men det har heldigvis aldri skjedd meg. Synes det verste med å kaste disse trusene er holdningene til miljø og til planeten vår. Produksjon og forbruk må ned, uten at vi kutter forbruk, så nytter det svært lite å brette melkekartonger. Disse undikene er tross alt flydd inn fra Kina eller Bangladesh, mesteparten av dem. Vi er nødt til å tenke mer gjenbruk om vi skal ha en bærekraftig utvikling.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 å herregud, er vi ikke ferdig med dette enda???hvor ofte går det så galt egentlig?da er det vil ikke så forbanna krise å kaste ei truse eller tre som koster 19.50 vel??
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 jobber i bhg og har faktisk kastet truser med bæsj i. Men sier ifra til foreldrene og sier også at jeg godt kan kjøpe en ny truse til de. Har ennå ikke kjøpt ei eneste truse, foreldrene syntes det var helt greit. Men da har det vært slitte truser med en del skitt i også diarè. Når jeg får barn så kommer jeg til å si ifra til personalet at jeg ikke vil ha bæsjetruser hjem, når den tid kommer. Er jo ikke så dyrt å kjøpe ny, dessuten så vokser de så fort at de må ha nye ofte uansett:o)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 Dersom bæsjen er gnidd utover i trusa, enten ved at det er diare eller at barnet har satt seg ned så kaster jeg trusa. Truser med enten bremsespor eller bæsj som er fast og ikke gnidd inn i stoffet de vasker jeg! Ser det litt ann. Truser er jo ikke så dyrt heller, så gjør ikke noe om jeg kaster noen av dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå