Gå til innhold

det å kjenne livmoren selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var faktisk det som gjorde meg overbevist om at jeg var gravid og at det var vits å bruke penger på enda en pakke CB eller 10 mnd med skuffelser og negative CBtester med påfølgende mens...

men... jeg var jo ikke engang 5 fulle uker når jeg merket dette. det kan da ikke være normalt? er det ikke veldig tidlig?

mangen rett ved skmbenet ble liksom helt hard, føltes som en hard klump inni magen som jeg kunne ane omtrent ved skambenet. antok str til å være omtrent som en liten appelsin....

nå er jeg nesten 10 uker på veg, og denne harde følelsen er ikke så konkret lenger - mye vanskeligere å definere, men det virker som den nermer seg ca 3 cm fra navlen...

tyder dette på at jeg er lenger på veg enn jeg tror?

eller er det normalt?

jeg hadde mens 15/7, men den var heller liten i forhold til vanlig (bare 2 dager + litt spotting), før det hadde jeg mensen 12/6 (vanlig mens) men testet negativt 11/6 med CB.

er litt spennt på dette og litt nervøs, da jeg har veldig dårlig erfaring med usikkre terminer... holdt på å gå galt første gangen fordi jeg egentlig var veldig på overtid uten å bli satt igang :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det normale ved svangerskap med et barn er at livmoren kommer over kanten på skambeinet når man er ca 12uker på vei. Navlen pleier livmoren å nå ved ca 20 uker, så det er nok enten veldig mange barn i magen din eller så er du 2-3mnd lengre enn du tror. For andregangsfødende kommer magen litt tidligere, men ikke så tidlig som i uke 5. Jeg ville sørget for å få en ultralyd så raskt som mulig for å finne det ut, jeg går ut i fra at en lege vil gi deg en henvisning.

Skrevet

Dette bør du absolutt få sjekket med UL.

De bør kunne fastslå terminen såpass sikkert at du i alle fall ikke går så mye på overtid at det blir kritisk.

Lykke til, håper du oppdaterer oss:)

Skrevet

hm... ja det er det jeg har begynnt å tenke på også...

skal til legen igjen om 2 uker, så skal spørre da. han ville uansett ha meg til UL uke 12, så håper det går igjennom.

er veldig usikker på hvor livmoren ligger nå som sagt, men jeg er ganske sikker på at den krabbet over skambenen når jeg mener jeg var i 5 uke som sagt... det var helt tydelig nor hardt, rundt nedi der!

jeg har 2 barn fra før, så at magen kommer tidlig er jeg ikke så overrasket over, det er jo stort sett oppblåsthet og slappe magemuskler ;)

har hatt et vertikalt KS også som gjør sitt til at jeg uansett sliter med å få skikkelig stram mage.

men jeg kan ikke huske å ha merket livmoren på den måten med de to andre... :S

og i allefall IKKe så tidlig!

HI

Skrevet

har en venninde som også merket dette ca i uke 5...

er det vanlig for oss som har født før?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...