Holly❄️ Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Er så glad, hehe.. det går fort nedover, og takk for det All hunger for dårlig mat og godteri er helt borte, og jeg koser meg på kuren Hvordan går d med dere andre Ketolyse-damer? Hatt en fin helg?
Holly❄️ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2009 hører jeg en ironisk tone her?
Holly❄️ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2009 Jaja, bare vær ironisk du Vet visst ikke mye om ketolysekuren du da iallefall
~sjiraff~ Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Mye forskning viser økt fare for hjerte og karsykdommer. HAr du lest den delen av kuren?
2stk*perfekteBarn Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 he he det er helt feil sjiraff =) Jeg sitter å leser om ketolysekuren nå, en kur jeg skal starte på =) Og det står blant annet at det HJELPER og minsker risikoen for slike sykdommer! Forøvrig vil jeg bare si at jeg håper jeg går ned i vekt like fort som deg =) Kjempebra jobba =)
ape Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 joda, jeg vet ganske mye om den kuren + hva som skjer i kroppen under en ketose. Men jeg er fortsatt like ironisk. Har kranglet med mange dibbere om denne kuren før, vært her i 5 år. De jeg har kranglet mest med er fortsatt på jakt etter nye kurer og klager over fett og valker. Men for all del, lykketil med å bli tynn.Og lykketil med å holde deg tynn, det er det vanskligste. Det vet du nok allerede.
ape Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Det kommer helt an på hvor du leser..Er det medisinske forskningsrapporter eller er det propaganda fra tilfeldig nettsted?
~sjiraff~ Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Det kommer vel litt ann på hva du leser og hvor? Det finnes nok mange som sier det motsatte, men siste artikkelen jeg leste om denne kuren sa at det var økt fare for hjerte og karsykdommer. Pga fettinnholdet i maten som legger seg på innsiden av blodårene.
Holly❄️ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2009 Ape: Da kan jeg fortelle deg at jeg og xmannen min begynte på denne kuren for et år siden, han gikk da ned 12 kilo og jeg ned 7,5. Spiste helt vanlig etter endt kur, og har ikke gått opp noe. Xn min har til og med gått ned 5 kilo til, uten å ha gjort noe særlig for det, bare blitt mer oppmerksom på maten han spiser. Jeg har vært litt slurvete, men har likevel ikke gått opp i vekt! Og det har gått et år... Jeg har fortsatt mye i overvekt, så derfor begynte jeg på nytt nå.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. september 2009 #12 Skrevet 20. september 2009 Mange delte meninger om ketose og alt det der. Visst funker det for noen.............. men jeg tror fortsatt mest på den gode gamledagse metoden. Sunn mat fordelt på de ulike næringsgruppene ( litt lavt på karb da) og ikke noe serlig raske karb, Men det viktigste er trening, trening og atter trening. Slanking er å bruke mere kcal enn man spiser. trener mman så får en i tilegg en fin kropp. Er jo veldig bra å gå ned 4 kg på en uke, men bare for å være litt realist så er mye av denne vektnedgangen vann som kroppen "slipper"........Er ikke mulig å gå ned 4 kg fett på en uke. Så ikke bli skuffa om den vektnedgangen blir mye mindre neste uke. 1 kg i uka er realistisk hvis du har en del å ta av.
Holly❄️ Skrevet 20. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2009 Fullstendig klar over at det er nok mest vann som er borte, men likevel. Blir litt småirritert på folk som sier hvor lett det er å gå ned i vekt, det er bare å spise sunt osv osv.. Det er ikke like lett for alle. I familien min er mange overvektige, så det er ikke bare hos meg problemet ligger... Nå har jeg faktisk endelig funnet en måte og komme med ned i vekt på, som funker fantastisk bra.. Jeg kan ikke trene mye, for har både en rygg og knær som ikke tåler det, pga vekten min. Ikke mye som skal til, før man får overbelastninger.. (Har medfødt ryggproblemer, men vekten hjelper ikke på for å si det sånn) Så hadde jo vært supert å bare trene og trene, og spise kjempesunt og aldri noe usunt. Men sånn går ikke alltid ann for alle
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. september 2009 #14 Skrevet 20. september 2009 Trenger ikke bare spise kjempesunt,litt må man unne seg. Men å spise sunt hele uke og skeie ut på lørdag f.eks det går ann for alle. Når det gjelder trening så er det selvfølgelig noe som kan være vanskelig for enkelte hvis de har plager som du har. det jeg full forståelse for.Men når det kommer til mat og valg av hvilke matvarer man spiser så er det et valg som er opp til den enkelte fullt og helt
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. september 2009 #15 Skrevet 20. september 2009 Fikk trykt litt fort der. men lett å gå ned i vekt? Det er det absolutt ikke. det krever masse viljestyrke !!! det er jeg helt enig i
2blå og ?? i magen Skrevet 20. september 2009 #16 Skrevet 20. september 2009 Hvordan er denne kuren? Hva går den ut på? Er d noe slik spis masse kur... Eller?
2blå og ?? i magen Skrevet 20. september 2009 #17 Skrevet 20. september 2009 Og kan man gå på den når man ammer?
gullgutten_min! Skrevet 20. september 2009 #18 Skrevet 20. september 2009 kort fortalt så skal man spise ett minimum med karber pr dag (20g) og få i seg masse fett og grønnsaker! ikke frukt,brød,ris,pasta og poteter, er ikke anbefalt å gå på den når man ammer..
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 20. september 2009 #19 Skrevet 20. september 2009 Bare lurer på en ting, hvordan kan masse fett være bra for kroppen?
FruAkilles Skrevet 20. september 2009 #20 Skrevet 20. september 2009 Så klart man kan velge riktig fett også, fett fra fisk og kylling, planteoljer... Istedenfor alt det mettedet fettet fra svin etc, det er dette som legger seg i årene...
2blå og ?? i magen Skrevet 20. september 2009 #21 Skrevet 20. september 2009 Okei:) Men er d tabletter man skal gå på også? Og går d over i morsmelken når jeg ammer? Og ja, jeg vet en ikke skal slanke seg når en ammer. Men jeg skal slanke meg, men om detter er et middel som kanskje går over i morsmelken, så er d uaktuelt for min del...
chill+enda en til Skrevet 20. september 2009 #22 Skrevet 20. september 2009 Man kan fint spise lavkarbo, men man skal ikke være i ketose når man ammer. Man skal ikke slanke seg når man ammer, så du bør nok pent vente. Men et sunt kosthold (på en eller annen måte) kan ingen nekte deg å ha :-) Det er ikke noen slanketabletter i denne kuren. Men, man kan kjøpe kosttilskudd til ketolysekuren. Dette er kosttilskudd med sink, selen, krom, magnesium. Anbefaler deg å google ketolyse og se hva du finner. Antar det ikke er lov å reklamere for andre nettsider her.
Gjest mammamiatilto Skrevet 20. september 2009 #23 Skrevet 20. september 2009 Vet ikke hva ketolyse er, men er det ikke slik at om man går hurtig ned i vekt ved slanking, så er det vanskelig å holde seg slank når man har nådd målet? Er det forresten sunt å gå ned så mye? Hva med huden og slikt? Om man går ned 10 kilo på 2, 5 uke mener jeg? Ikke vet jeg altså. På en måte flott at du har klart å gå ned 4 kilo på en uke, men jeg trodde ikke det var bra???
Mom2Two Skrevet 20. september 2009 #24 Skrevet 20. september 2009 Det sier seg vel selv at 4 kg ned på en uke er utrolig usunt.. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det;o)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. september 2009 #25 Skrevet 21. september 2009 Ah...må man krangle sånn om dette da? Dette har jo vært oppe tusen ganger før, av fettskremte grete roede'r. Man går ikke ned 4 kg i uka i snitt, man går ned mye første uka fordi kroppen tar med seg noe vann. Snittvektnedgangen på ketogen kost er 0,5-1 kg pr uke, samme som ved f.eks. Grete Roede. Samtidig er det slik at om man er 40 kg overvektig vil man gå ned mer pr uke (i hvertfall periodevis) enn en som skal ned 5 kg (disse følger dog ikke ketogen diett, da man bør ha 10-12 kg for mye for i det hele tatt å velge slik diett). Proteiner er viktig for kroppen. Fett er viktig for kroppen, karbohydrater er viktig, men BALANSEN mellom de to siste er det som er avgjørende for vekttap eller vektoppgang. I vårt overflods- og fråtsesamfunn bugner butikkene av raske og helt unødvendige karbohydrater. Mange er sukkeravhengige, se bare på antallet kg sukker som konsumeres av hver enkelt pers. pr år. (husker ikke tallet i farta, men det er myyye høyere nå enn for 10-20 år siden). Det høres ulogisk ut at fett hjelper deg å gå ned i vekt, men her handler det om hvilke prosesser som settes i gang i kroppen når man fjerne så vidt mye karber i kosten. Fett er da en nødvendighet. Kroppen bruker eget fett som energikilde i stedet for tidligere tilførte karbohydrater, og det går helt flott å leve på slik diett for en periode. Etter endt diettperiode skal man sakte tilvenne kroppen karbohydrater, men aldri vende tilbake til fråtsing og overflod. Et kosthold a la Fedon Lindberg er et godt utgangspunkt når man har nådd målvekt. Nei, det er ikke lett å gå ned i vekt. Nei det er ikke "bare" å spise mindre kcal enn det man forbruker, spise hver 3. time osv., noen tåler faktisk karbohydrater ekstremt dårlig (vektmessig). De aller fleste hadde faktisk vært tjent med, rent helsemessig å se litt på inntaket av spesielt raske karber. Dette er selvfølgelig valgfritt, så la nå folk få finne ut av hva som passer hver enkelt kropp best. Grete Roede funker for noen, lavkarbo funker for noen, ketolyse funker for noen. Alle er kostholdsomlegginger, noen er periodevise, andre for livet. Alle handler om å ta grep i forhold til spisevaner. Nei, det er ikke lett å holde vekten etterpå heller, det er faktisk noe av det aller vanskeligste. Spisevaner ligger godt forankret i hver enkelt av oss, og å tro at man kan spise slik man gjorde før man tok noen grep kostholdsmessig, er utpoi. Matvaner har mye psykisk i seg, og dette må tas med i betraktningen når man skal legge om vanene. Hvorfor spiser jeg som jeg gjør? Hva bruker jeg maten til? Lykke til Frk. Luremus! Og alle andre som har startet et nytt og bedre liv i høst, det være seg på den ene eller andre måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå