Flower girl Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Jeg har tidligere lest her at noen har lagt ferien sin til i permisjonstiden, i uker med røde helligdager og at de derfor får lenger tid (ca en uke mer) hjemme med barnet. Noen som vet om dette stemmer, og om det faktisk fungerer sånn? Synes det høres merkelig ut, men fint for oss om det kan stemme:=)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Jeg har også sett at noen skrev om det da jeg var inne på 2. trimester. Hvis det funger slik, er det jo kjekt å gjøre det på den måten. En uke ekstra er jo kjekt:-))
okt09 Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Ja, det stemmer at det er slik. Ei uke permisjon telles som ei uke uansett om det er røde helligdager i uka. Men feriedager regnes jo dag for dag. Var det forståelig?
Flower girl Skrevet 20. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2009 Ja, men om det er to røde helligdager en uke, og jeg velger å ta ferien min den uken, hva melder man inn da? At man tar 3 dager ferie den uka? Da går jeg ut fra at permisjonsdagene begynner å gå på de røde helligdagene. Eller melder man fra at man har ferie den uka, og så blir man bare trukket feriedagene for de vanlige dagene? Føler at NAV ikke godkjenner det - men om noen her har erfaring med at det går greit, så vil jeg også forsøke:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå