Gå til innhold

Blødninger i svangerskap


Rosa J10

Anbefalte innlegg

I går oppdaget jeg en liten blødning da jeg sto opp. Full av frykt ringte jeg legevakten og fikk komme med en gang. I og med at dette skjedde i helga må jeg vente helt til uka for å få komme på innvendig ultralyd. Da kan de sjekke om det er liv der inne.

 

Det er helt forferdelig å vente på dette! Det å ikke vite om jeg bærer på et levende eller dødt foster.

Symptomene på graviditet er der. Jeg er kvalm, har ømme bryster, er sliten osv. Dette velger jeg å ta som positive tegn.

 

Og jeg som trodde svangerskap bare var kos!! :(

Er det flere som har opplevd dette allerede? Og hvordan gikk det?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg mistet et barn i Juni, men er nå gravid igjen :) Blødninger under svangerskap kan faktisk forekomme for veldig mange. Da jeg mistet barnet blødde jeg veldig mye, hadde klumper og forferdelig vondt! Har nå i dette svangerskap også begynt med småblødninger igjen, å dette har gått helt fint:) Skal på innvendig ultralyd til uka, for å se at alt er som det skal! Men, ta det helt med ro å ikke bli stressa, for det har nok gått bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som plutselig begynte å blø i uke 11, hun ble selvfølgelig kjemperedd.. Dro til jordmor - de hørte ikke hjertelyden.. Ble sendt på ultralyd.. Der fant de en liten, og hjertet slo som bare det (han hadde visstnok gjemt seg litt) Blødningene vet de ikke hva var, men barnet hadde det helt fint hvertfall :)

Så det trenger ikke være noe galt om du begynner å blø.. Har også hørt at dette kan være en tvilling, som ikke var ment for å bli der inne..

 

Ikke vet jeg. Lykke til :) Krysser fingrene for at alt er fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg hadde også en blødning forrige helg, men tok UL ett par dager etter og alt var bra, denne helgen har jeg blødd litt igjen, men håper alt fortsatt er fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt bittesmå blødninger siden onsdag, Ett par ganger i løpet av dagen har det så vidt vært litt utflod med blod eller litt lyst blod på papiret. Å ikke mer enn det. Ingen andre smerter enn murringene som har kommet og godt hele tiden. I går var det knapt noe. Har egentlig ikke blitt så veldig bekymret, men tar en tur til legen på tirsdag med håp om å bli sendt på tidlig UL. Uansett greitt å vite hvordan det står til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap fikk jeg blødninger i uke 10... Jeg fikk total panikk for at fosteret var dødt inni magen. Jeg ble sendt på tidlig ul hvor de fastslo at alt stod bra til med den lille der inne. Jordmor på sykehus konkluderete med at jeg hadde blodårer som låg tett opp mot livmorhalsen. Siden jeg hadde en del hard mage, og (unnskyld meg...) måtte presse en del for å kunne gå på do, var det en del av disse blodårene som "sprakk" og ble skyld i den lille blødningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at dette ikke trenger å være farlig. Har virkelig slitt meg igjennom de siste dagene, men nå har jeg fått time i morgen så da får jeg svar. Føler vel egentlig at knøttet er der enda :)

Tvilling ja - da får jeg litt sjokk kjenner jeg. Men så lenge det er liv så er alt greit!

 

Tusen takk for mange svar!

Det virker beroligende på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp!

 

hatt små blødninger selv, reiste på legevakta men ble forsikret at det er ganske normalt da slimhinner kan blø grunnet hormonforrandringer osv. Det var mengde, konsistens og noen ganger smerte som avgjorde ting. Fikk 24 timer til å se hva som skjedde. Skal uansett til jordmor neste uke, så får leve i spenning frem til da!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...