Gå til innhold

Hvor store/stort er barnerommene/rommet hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe et hus der det ene rommet pleide å være delt opp i to. Dette rommet er 15 kvadratmeter og hvis vi deler det opp vil det bli 7,5 på hvert. Er dette nok plass til seng, garderobeskap (det ene har faktisk innebygget garderobeskap), og evt. skrivepult når den tid kommer?

Noen med erfaringer med små soverom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ikke bare dele rom da? Er ikke det enklere?

Skrevet

Rommene til unga er nå ca 8kvm, litt små, men det går greit, på det ene deler de to minste rom faktisk.

Men senere når vi er ferdige med å bygge på huset så får de alle større rom og egne rom, ca 12kvm.

Skrivepulten har jeg kasta ut til fordel for en datapult hos eldstemann, lekser gjør han på kontoret uansett.

Skrevet

Vi har samme problem når vi nå flytter. Har kjøpt huset alt vi da... =)

Der er det ene rommet stort nok til at vi kan dele, men det blir ikke mer enn plass nok til seng litt leker og en kommode/skap=)

Men skal uansett bygge ut å få flere rom med en mye bedre romdeling enn det som er der nå =)

For oss er det bedre å sette opp en lettvegg i dette rommet enn at de skal dele rom. De deler rom i dag og det er vi nå så lei. De sovner ikke før 1,5 time eter at de har lagt seg og blir overtrøtte av det. De gangene vi er hos mine foreldre har de hvert sitt rom og da sovner de nesten med en gang =)))

Skrevet

De to minste romma er 6m2 og det største er 12 tipper jeg. Han største har det største rommet og de leker mye der. Bor i borettslag da, når vi flytter en dag vil jeg nok helst ha større barnerom, evt et eget lekerom =)

Skrevet

Da jeg var liten (eller egentlig helt til jeg flyttet hjemmefra) hadde jeg rom på 6 kvm. Der var det seng, skrivebord, stol, bokhylle, og en slags seksjon til leker mm. Innebygd garderobeskap. Det ble ikke så mye gulvplass igjen da, men det funket greit nok.

Nå har vesla soverom på 7-8 kvadrat, det har en fasong som gjør at det er vanskeligere å møblere enn mitt gamle pikeværelse, men foreløpig har vi bare garderobeskap, juniorseng, hylle (sånn Expedit fra Ikea som alle har), og en lenestol, samt to lekekasser og diverse leker. Er litt trangt faktisk, men vi har nok ikke vært like flinke til å innrede praktisk som mine foreldre var.

Skrevet

Min erfaring er at ungene ikke oppholder seg så mye på rommet sitt. Lekser gjøres på spisebordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...