Jahoo Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Vokner både 3 og 4 ganger uten at jeg f.eks må tisse. Bare ligger der liksom.. Er det kroppen som forbereder ammenetter, eller vokner man av andre ting? Synes ikke han sparker så mye midt på natten, men mulig kynnere gjør at jeg vokner.
misscelia Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 synes nesten det er litt omvendt jeg, jeg sovner 3-4 ganger i løpet av natten men er som regel våken, kommer liksom ikke dypt inn i søvnen,, men det er mye tissing på gang, men bare en teskje om gangen:-/
lille oss Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 ja, jeg er mye våken på natten.. er nesten sliten når morgenen kommer.. jeg sovner på kvelden og sover i ca 4 timer sammenhengende, men etter det våkner jeg hver gang jeg må snu meg, som sikkert er hver halvtime pga smerter i kroppen. synes det er tidlig å begynne å forberede seg på søvnløse netter nå, jeg har jo 5 uker igjen jo! i dette tempoet kommer jeg til å være utslitt innen det er tid for fødsel
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Våkner stortsett hvergang jeg må snu meg. Begynner å bli tungt med magen, å må liksom gi den en ekstra dytt når jeg skal over på siden. De siste nettene så har jeg våknet uten unntak rundt 05:50 for å gå på do. Kjenner at mini sparker endel på natta, men tror ikke det er det som vekker meg. Heller det at det gjør vondt å ligge i samme posisjon for lenge.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Me too. våkner minst 3-4 ganger hver natt. og når kl blir sånn halv seks våkner jeg stort sett hver dag, og da har jeg veldig problemer med å sovne igjen. Akupunktøren min sa til meg at det er pga hormoner - det er helt vanlig! tror jeg våkner når lillejenta er våken i magen også, pluss at jeg våkner når jeg må tisse (en teskje her også) og når jeg skal snu meg...... Og så nå som man liksom skal samle krefter til fødselen og det som kommer etterpå.... Oh well
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Våkne flere ganger om natten??? Er ikke det vanlig??? Det her jeg gjort nesten hver natt gjennom hele svangerskapet. Ble selvsagt mye i 3. trimester. Trenger ikke være spesielle grunner til at jeg våkner, kan bare være at jeg ikke sover så tungt. Mens andre ting som gjør at jeg våkner er spark, stressende drømmer, når jeg må snu meg, når mannen skaller albuen i trynet mitt (ja, det skjer nesten hver natt, fordi han absolutt må ligge med armene over hodet), når jeg må på do og når det en sjelden ganger kommer sånn småvonde ubehag. Så jeg er godt forberedt for våkenetter fremover ja. Blir fint å få noen å dele dem med Men det er sant som du nevner i innlegget ditt at kroppen forbereder seg på nattevåk, dermed sover man letter også.
gullet:) Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 Heei! Jeg har begynt med flere lufteturer innom toalettet på natta, veldig kor det renger på til tide! Har forsåvidt ikke vert noe problem siden jeg har sovnet fort igjen etter do besøket, meen...nå begynner det å bli værre med ligge stillingen så det tar litt mer tid før jeg sovner liksom Jeg har ikke våknet flere ganger i løpet av natten tidligere...bare de siste ukene, hvor det har begynt å presse på! :/
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Jeg har noen netter innimellom hvor jeg bare sover 3-4 timer. Må ikke på do og har ikke alltid vondt. Bare får ikke sove. Noen netter har jeg litt murringer i ryggen og må snu meg ofte, og da har det gjort vondt i magen når jeg har snudd meg. Ingen anelse om hva det kan være.
Gjest Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Jepp. Har hatt det slik lenge. Våkna med jevnlige mellomrom i natt omtrent på samme klokkeslettet for å gå på do.. Ca en gang hver time eller annenhver time. Blir trøttere av det om morgenen. Men det hjelper vel som en forberedelse til barseltiden vil jeg tro.. Blir nok ikke mye søvn da heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå