Gå til innhold

røykte du under gradiviteten??svar ærlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen venniner som er røykere men når de har blitt gravide sier de at de slutta på dagen...

hører ikke noenting om hvor vansklig det er og slutte!!!ikke noe om at savner røyken... ikke ett ord blir sagt. (røyker igjen så fort de er hjemme fra sykehuset)

løgn??????

jeg slutta for 6 år siden(før barna ble født) og jeg husker hvor grusomt jeg sleit... klagde til venniner.. synes liksom det virker litt for lett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutta tvert den dagen testen viste positivt og synes det går kjempe greit. Er på 5.uke nå uten røyk:)

Skrevet

slutta to uker etter jeg fant ut jeg var gravid. noen mnd etter hun ble født tok jeg en "fest" røyk, og jeg beg og røyk sånn når andre røyka... det har jeg gjort siden. nå driver jeg og slutter igjen siden jeg planlegger et barn til... tar maks en halv røy annenhver dag... men skal bli helt stopp

Skrevet

Tok noen uker før jeg klarte å slutte ja.

Skrevet

Ja, jeg røykte. Og jeg skjulte det ikke noe særlig heller. Jeg røykte jo ikke uansett hvor jeg var, for jeg kjenner jo fordommene og andres meninger om dette. Og så var det heller ikke snakk om mange sigaretter i løpet av en dag. Kuttet drastisk ned.

Skrevet

slutta et par år før jeg ble gravid. synes det gikk overraskende lett, selv om mine utallige forsøk tidligere var vanskelige. ikke alle er like og det er kanskje litt forskjell på hva slags motivasjon man har...

Så tenker jeg at det er kanskje lettere å slutte hvis man ikke gjør det for alltid, på en måte...

Skrevet

Jeg "kose-røyket" noen sigaretter hver dag i ca 3 uker før jeg fant ut at jeg var gravid. Var da allerede 7 uker på vei, dvs jeg røyket fra ca uke 4 til uke 7. Tok ikke en eneste røyk etter den positive testen, og har fortsatt dårlig samvittighet.

Skrevet

så bra :) jeg slutta også.. eller 3 dager etter pos test..

synes det gikk greit.. ble heldigvis ekstremt kvalm bare jeg så en røyke pakke.

men nå 2 år etter så har jeg begynt å ta en røyk på veranda på kv etter lille mann har lagt seg,,, hofff det må jeg slutte med!!!!!!

Skrevet

Slutta på dagen. Det gikk veldig fint. Men begynte heller ikke igjen før jeg var ferdig med å få barn. Nå har jeg begynt å røyke litt igjen etter nesten 5 år.

Skrevet

Slutta på dagen jeg fant det ut. Da hadde jeg røyket i nesten 10 år fast. - Var faktisk 0 problem å slutte, da jeg har sagt til meg selv i flere år, at den dagen vi ønsket oss barn, og jeg ble gravid, skulle røyken bort. Her har moralen faktisk vært høyere enn suget, og idag har jeg holdt meg i 4, 5 måned;)

Skrevet

Hvorfor skulle det være løgn??

Selv sluttet jeg også på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid. Grunnen til at det kan være lettere å slutte da er pga en ikke har bare seg selv å tenke på, men også det lille embryoet/fosteret i magen. (En god motivasjonsfaktor i seg selv).

Jeg var også så ekstremt kvalm i de 3 første månedene at jeg taklet ikke lukten på røyk. Så derfor hadde jeg heller ikke lyst på røyk.

Når du ikke er gravid og skal slutte tror jeg det er vanskeligere, siden du kun har deg selv å tenke på - helsemessig. Da må du være skikkelig innstillt på å få det til.

Noe som høres tåpelig ut er å begynne å røyke med en gang en har født....når en har holdt seg så lenge er det unødvendig å begynne igjen?

Skrevet

Jeg slutta dagen etter jeg fant ut jeg var gravid. Og det var en veldig vanskelig situasjon for meg, som egentlig skulle tilsi at jeg hadde røkt som en skorstein, men det var faktisk ikke noe problem å slutte! Jeg ble veldig, veldig kvalm av å røyke, klarte det faktisk ikke. Fikk jo sug av og til i et par uker etter det, men det var ikke ofte, og ikke vanskelig å stå i mot!

Skrevet

Jeg brukte snus, så det er vel ikke helt det samme. Men slutta med det når kvalmen kom og jeg fant ut av graviditeten. Jenta min er 8 mnd og jeg snuser ikke lengre, skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det i dte hele tatt.

Skrevet

Jeg røkte til jeg fant ut at jeg var gravid, så sluttet jeg på dagen. Den dårlige samvittigheten jeg hadde fordi jeg visste at jeg hadde røkt med den lille i magen var stor, og når jeg tenker på den, så skjønner jeg ikke at andre kvinner røyker vel vitene om at det er noen i magen som tar skade av det. Har ikke rørt en røyk på 4 år nå snart.

Skrevet

ja var det jeg også synes!!!

hvorfor røyke med engang igjen???

og ikke et ord om at det var digg eller uvant eller noe...

det fikk meg til å tenke at de kan ha røyket under svangerskap også.. ikke at det er min sak men...

HI

Skrevet

fælt så flinke vi var her da........ juge horer er dere.

Skrevet

Da jeg mistenkte at jeg kunne være gravid, gikk jeg ut på verandaen og tok en røyk mens graviditetstesten lå på badet i de minuttene den trenger for å vise resultat. Jeg kom inn igjen og oppdaget at den var positiv. Dette var den siste røyken jeg tok. Er idag 12+6:)

Skrevet

Selv om du ikke greide det, så er det andre som gjør det.

Skrevet

Hadde i 10 da jeg ble gravid og sluttet på DAGEN.Dette var hele tiden planen.Det gikk kjempe fint egentlig,men hadde 1 røyk på slutten av svangerskapet og jeg har aldri hatt så dårlig samvittighet da jeg gjorde det.Huff aldri igjen...

Men 3 mnd etter fødslen begynte jeg igjen for jeg hadde et kronisk sykt barn som innbærte mye sykehus,sykdom og engstelse.Da var det en befrielse og røyke!!

Planen er å slutte snart;)

Skrevet

Har alltid sagt at jeg skulle slutte den dagen jeg oppdaget at jeg var gravid, men da jeg først fant meg selv i situasjonen var det ikke så lett. Brukte en uke på å trappe ned, først 7, så 6 osv. De siste dagene røyka jeg halve røyk for å få dem til å vare lenger, men da det ble tomt var det slutt. Motivasjonen var det som vokste i magen, og selv om det var vanskelig var det 100 ganger lettere enn å slutte når man ikke er gravid.

Skrevet

Overraskende flinke dere er!!! Alle sammen har greid å slutte den dagen testen var positiv...missunnelig..

Sluttet gradvis og tok siste 3 trekk i uke 15....har vært røykfri siden det og har ikke vært røyksug. Men er ganske sikker på at jeg kommer til å røyke igjen etterpå, når det er "lov" igjen:)

Skrevet

jeg røykte under alle svangerskap,og røyker enda...

Skrevet

Jeg røyka sist jeg var gravid, sluttet i 2 mnd av svangerskapet, men begynte igjen når jeg var 8mnd på vei.

Er nå snart 11 uker på vei, og røyker enda. Men har kuttet ned en del da, Forhåpentligvis kutte ut helt en dag. Og ja, jeg vet alt hva røyking kan gjøre, så jeg trenger ikke å høre det igjen :o)

Skrevet

jeg røykte ikke før jeg ble gravid, og begynner hvertfall ikke nå.. :) Hehe..

Kanskje dem ikke vil si noe om at dem syns det er ille.. Ikke alle som vil innrømme det tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...