Gå til innhold

fødselsangst.. gjelder det keisersnitt og?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å "nærme" meg fødsel, har et "komplisert" svangerskap og vet ikke om jeg får føde vanlig.

Legene sier at de ikke kan si noe før dagen er her.

Jeg har helt hetta for å få keisersnitt igjen, jeg fikk hastesnitt med førstejenta mi og vil ikke igjennom det en gang til.

Jeg vil føde på "nomalen" og alle jeg nevner dette til sier at jeg ikke kan være helt god.

Selvsagt aner jeg jo ikke hva jeg går til, men ingen fødsler er vel like og det må da gå an å helller være positive.

Lurer på om jeg skal ta det opp på sykehuset at jeg har helt angst for keisersnitt igjen, eller virker det dumt?

Synes det var noe av det verste jeg har vært med på, alt ble kaos og jeg har ingen gode minner.

Smerten ved en vanlig fødsel skal jeg nok komme meg igjennom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en forferdelig opplevelse med mitt haste ks og er kjemperedd for å måtte gjøre det igjen. Jeg tror det er veldig viktig at du tar det opp med sykehuset så de vet hvordan du føler og kan legge det opp best mulig for det.

Skrevet

Uansett om det blir fødsel eller ks, så går dette helt sikkert kjempebra! Gjør det som føles mest riktig for deg! Men husk at det er veldig stor forskjell på planlagt keisersnitt og hastesnitt... Jeg har selv hatt planlagt ks, og kan med hånden på hjertet si at det var helt udramatisk, med minimale smerter i etterkant. Kom meg like fort som de andre jeg kjenner som fødte vanlig... Hvis det er veldig stor sjanse for at en evt vaginal fødsel ender i et hastesnitt så er det kanskje lurt å vurdere å ønske planlagt ks, da det jo foregår på en langt mer forutsigbar måte, samt at du slipper å slite deg ut i fødsel først..

Lykke til!

Skrevet

Skjønner deg.

Har angst både for vanlig fødsel og keisersnitt jeg. Må ha keisersnitt nå også og gruer meg.

Skrevet

Babyen skal ut på et vis eller et annet. Jeg kvidde meg til begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...