Gå til innhold

Dere med både gutt(er) og Jente(r)..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaring mtp utvikling fysisk/sosialt? Jenta mi var veldig tidlig ute med alt, mens minstemann er senere ute i utviklingen. Ikke noe bekymringsverdig overhode, men lurer litt på om det er en vanlig tendens at guttene er litt senere enn jentene?:)

Jenta her er forøvrig 3,5år mens minstemann snart er 8mnd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min som nå er 2,5 var tidligere ute enn jenta med å krabbe, reise seg, og å slippe seg fra bordkanten. Hun har ikke begynnt å gå ennå så det vet jeg ikke. Men på det sosiale var også lille gutt mye enklere å ha med å gjøre. Lillemor skriker bare en fremmed ser litt lenge på henne. Sånn var ikke han, han smilte å lo til alt som var:) Helt sikkert individuelt, men det er min erfaring ihvertfall.

Skrevet

Jenta mi er også 3 1/2, og gutten min 8 mnd :D

(og du og jeg har samme fornavn ;)

Jenta vår var tidlig ute med den meste, gikk da hun var 9 1/2 mnd f.eks. Gutten er tidlig ute han også, men ikke SÅ voldsomt. Han reiser seg ved bordene ihvertfall nå, og slipper taket iblant.

Ellers har de temmelig forskjellig lynne, lillebror gråter mye mindre enn det storesøster gjorde, og er generelt en mer fornøyd og rolig type :)

Skrevet

Hehe, moro!:)

Jenta vår var også veldig tidlig ute. Tok sine første skritt når hun var 9mnd, gikk når hun var 10mnd osv. Minstemann krabber ikke engang enda, så jeg kan aldri tenke meg at han skal gå om en mnd eller to!:)

Litt moro at de er så forskjellige synes jeg. Hver sin sjarm..;)

Skrevet

Ja, det har sin sjarm begge deler. Litt moro om de er tidlig ute, men samtidig er det jo litt pes å ksulle følge med en liten baby som går..de har jo ikke akkurat så god balanse etc enda heller når de er så små, var mye knall og fall her gitt.

Skrevet

Jeg har to jenter og en gutt. Var veldig spent på dette selv da jeg hadde hørt at gutter som oftest var tregere enn jenter...

Jentene var relativt tidlig ute- gikk da de var 9-10mnd og pratet tidlig.

Men da lillemann begynte å krabbe forstod jeg at han kom til å være enda tidligere....

Krabbet og satt seg opp da han var 5 mnd, reiste seg og gikk rundt bord da han var 6,5mnd og gikk da han var 7,5mnd! MEN han er ikke noe ærlig til å prate da- mye tregere enn det jentene var da de var 16 mnd (som han er nå)

Mye er nok tillfeldig også;)

Skrevet

Her har de vært tidlige med det meste, både jentene, og gutten =)

Men minstejenta har vært noe senere enn de andre,med både gåing, og snakking

Skrevet

Tror de har samme utvikling. Vesla tok sine første skritt da hun var 10 mnd og 3 uker-så vi får se om minsten følger de fotsporene.

Skrevet

Har 3 gutter og en jente. guttene mine har vært veldig ulike, en var litt treg og normal fysisk og 2 veldig tidlig ute, mye tidligere enn jentene i samme barselgruppe. 2 var litt tidlig ute med språk og en veldig tidlig. Vesla er bare 5 uker, så vanskelig å si noe om henne enda, men hun har allerede begynt å snu seg godt over på siden selv når hun ligger på rygg og var veldig tidlig med å smile. Eneste forskjellen jeg merker sålangt er at hun her er mye mer intressert i å studere ansikter enn det guttene var. Tror egentlig ikke det med tidlig ute har så mye sammenheng med kjønn jeg.

Skrevet

Her er gutten mye senere enn storesøster, både motorisk og med språk.

Skrevet

Merker tydelig forkjell her selv om minste, jenta bare er 4 måneder snart.

Jonas var vel 6 måneder når han snudde seg fra rygg til mage

Marte var 3 måneder når hun gjorde det samme

Vil vel merke mer av det fremover ja, Gutter jo senere enn jenter. Han min har ikke gått nå før han var 18 måneder skikkelig- så spent på hav hun vil gjøre..

Skrevet

Her har jenta tatt innersvingen på gutte, på alt fra det første smilet til sosialisering. Jenta er nesten 3 år eldre enn gutten.

Gutter sies å være litt tregere, men min har vært ganske treg, dog han har hatt sine grunner til det :)

Skrevet

Gutten min er nå 2,5 år, mens jenta mi er 8 1/2 mnd.

Gutten var veldig tidlig ute.. reiste seg opp når han var 6,5.. krabba når han var 6 mnd.. gikk år han var 9 mnd..

snuppa er vel også relativt tidlig ute.. reiste seg opp når hun var 7,5 ..

sosialt vet jeg ikke enda.. vanskelig å si når hun bare er 8 1/2 mnd.., men hun er da glad i menensker iallefall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...