Gå til innhold

"Forbudte" navn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fortalte meg at bla Stein og Sol er navn man ikke lenger har lov til å kalle barna sine? Stemmer dette? -og er det andre navn som er forbudt?? Bare nysgjerrig fordi det er litt morsomt med navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt at Stein og Sol er forbudt. Men jeg tror at Adolf og Vidkun fortsatt er forbudte navn.

Skrevet

Bare tull. Den nye navnleloven som kom for noen få år siden åpnet tvert i mot for mange flere navn enn tidligere. Det eneste du kan bli nektet er navn som gir svært negative assosiasjoner (Fitta, faen, Kuk osv).

Skrevet

Det var det jeg og mente, men den som fortalte det har god peil på mye så det hørtes troverdig ut. Grunnen til at Stein var forbudt, hadde med nark å gjøre, at det var belastende å være "stein".

Skrevet

hvorfor skulle man ikke kunne kalle barna stein og sol? kusina til samboern heter sol hanna.. og jeg kjenner fler som heter stein ..... stein arild, stein ivar osv... men er navn som ikke er lov ja.. vet ikke hvem da:p

Skrevet

Jeg heter Sol-og det er da så lovlig man får det :) Men det er som fler over sier, navneloven åpnet for mye, men vær forsiktig med ekstremt belastende navn. Har for eksempel ikke hørt om noen-borstett fra Quisling og Hitler som heter Adolf og Vidkun.

Skrevet

Såg faktisk en på facebook som het 'vidkun, ung mann..

Skrevet

Må bare si noe... men hvofor ikke kalle barnet Sten? Det klinger mye penere i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...