Gå til innhold

Noen som har sydd nytt trekk til Voksipose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lånt en Voksipose fra 1990. Trekket er rent og helt, men ikke akkurat 2009-farger :) Tenkte jeg skulle prøve å sy et nytt trekk til den, for det så ikke så vanskelig ut. Noen som har prøvd, og ble resultatet bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det til dattera mi som er født i 04, og skal sy nytt nå til nr 2 som kommer til neste år. Det er kjempelett og ser utrolig bra ut! Og jeg har sånn ca null syerfaring :) Bare bruk det gamle trekket som mal, og husk å lag hull til alle snørene :D

Skrevet

Hei

Jeg så på da min mor gjorde det forrige helg (for en kollega). Hun la ytterstoffstykket på et bord, la voksiposen oppå og tegnet rundt med skredderkritt, samt markerte med skråstreker der hvor snørene skulle være. Hun klippet deretter til inner- og ytterstoffet og sydde de rette mot rette, altså med vrangen ut. Hun hadde på forhånd lagt snørene der de skulle være (med lengden på snøret inni posen, altså på retten). Innerstoffet klippet hun i 2 deler og falt inn kantene på de (ca i nedre del) og la de "om hverandre" slik at trekket lett kan taes av og vaskes. Hun sprettet ikke av det gamle trekket, da det satt skikkelig godt fast. Hun sydde heller ikke løpegang i øvre del (slik som kan snøres rundt hodet) da det ville bli veldig klumpete der i og med at innertrekket var på. Resultatet ble veldig bra og det så ikke vanskelig ut i det hele tatt.

Lykke til:)

Skrevet

Takk takk :)

Skrevet

De har kjempefine stoff på stoff og stil. Jeg har sydd en hel voksipose, både til barnet og til storesøsters dukke;-) Og nå skal jeg sy et til -Litt for morro skyld, og litt for å kunne bytte når det trengs å vaskes.

Var ikke så vanskelig. Je gbare kopierte en voksipose så godt jeg kunne, og jeg er nybegynner. Blei fornøyd og har fått fine tilbakemeldinger.

Anbefaler et tettvevd stoff som ytterstoff og et mykt og herlig stoff inni, men det er jo alt etter smak og behag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...