vib83 Skrevet 20. september 2009 #1 Skrevet 20. september 2009 Sikkert hundre innlegg om dette men.... Når sover barna deres siste hvilen på dagen og når legger dem seg?=) (Skriv alder og...)
Ranni Skrevet 20. september 2009 #2 Skrevet 20. september 2009 Varierer fortsatt en god del, for duppene i løpet av dagen er av varierende lengde og da ender siste duppen alt fra 15 til 17, selvom vi prøver å få til at han ikke sover etter 16. Legger seg mellom halv sju og halv åtte. Lille prinsen er 5,5 mnd.
Babyønske �� Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Legger seg kl 20. Og siste duppen våkner han fra mellom 17 og 17.30. Hvor lenge han sover da kommer an på hvor mye han har sovet tidligere på dagen. Men sover 3-4 timer i løpet av dagen. Vi har hatt store problemer med soving. Og jeg har fulgt "ekspertrådene" i mange måneder. Altså legging kl 19, og ikke sove senere enn 17. Noe som ikke har funket på vår gutt. Han har også sovet dårlig på dagen i mange mnd, 1-2 timer, inntil for et par uker siden, da begynte han plutselig å sove 3 timer i strekk igjen. Og en kortere dupp på 1/2-1 time, sånn rundt 16.30. Han er nå mye enklere å få i seng, og sover mye bedre på kvelden. Tidligere våknet han hver time kvelden gjennom, og dels også på natta. Nå når han legges senere, og ikke er overtrøtt når han legges, sover han lengre strekk. både om kvelden og natta. Har bare forsøkt dette en knapp uke men håper vi er på vei til det bedre.
Babyønske �� Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Glemte å skrive alder, men han er nå 8 mnd.
vib83 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2009 Vi har også hatt litt problemer med søvn på sønnen vår fordi han våkner så ofte på natten, så vi begynte å legge han kl 18.30 - uten at det hjalp, han våknet i stedet kl 4-5. Så nå prøver vi å tøye sengetida til halv åtte for å se om det hjelper. Babyønske: hvor lenge sover sønnen din om morgenen og våkner han ofte på natta?
Babyønske �� Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 Han våkner så og si kl 8 uansett når han ble lagt og hvor dårlig/bra natta har vært. De siste ukene har han vært våken ca hver time natta igjennom, samt våken et lengre strekk på rundt 2 timer midt på natt. Etter at jeg nå har begynt å legge han kl 20, ser dette ut til å komme seg natt for natt. For de 2 siste nettene, har han stort sett sovet 3 timer i strekk. Og det lange strekket ser ut til å bli kortere, om det bare ikke er forbigående, noe jeg for all del håper det ikke er. Det bare må bli bedre, for jeg er på vei mot bunnen når det kommer til søvnmangel. Jeg er mye alene med han for pappaen er pendler, så det tar jo ekstra på. Men blir det ikke bedre nå, så må han ta ut sykemelding for å avlaste meg.
Lemonia Skrevet 20. september 2009 #7 Skrevet 20. september 2009 9½ mnd gammel. Legger seg kl 21 (sover til 10-11) og siste dupp fra ca 17 til 18.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Jenta mi sover som regel fra 19 til ca 06.30. så sover hun igjen fra ca 8 til 11. Deretter fra ca to til tre, halv fire. Hun sover ikke etter fire, da vekker jeg ho.
Gjest Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 hun er 8 1/2 mnd. Men har sovet slik så lenge jeg kan huske.. hele natta fra hun var 6,5 mnd. Innimellom sover hun lenger.. sov til 08 i dag.og da blir dagsovinga litt forskjøvet.
vib83 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2009 Ja, det skjønner jeg blir slitsomt...=( Får håpe dere har funnet riktig rytme og at det blir bedre nå da=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå