Gå til innhold

megoglillesnuppis - har et spørsmål til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Ser at du og jeg starta prøvinga ganske samtidig, og begge mista to ganger i løpet av et halvt år. Ser at du har gått på pergo en stund nå. Hvilke kriterier er det for å begynne på pergo? Grunnen til at jeg spør er at jeg har også barn fra før, og da ble jeg gravid på 1.forsøk alle tre gangene. Lurer på om det er noe med eggløsinga som gjør at fjerdemann lar vente på seg( og mistet to ganger). Du har vel blitt forholdsvis lett gravid du også? Er det andre grunner for å starte med pergo? Ble visst mer enn ett spørsmål;) Spør deg for det virker som du er inne på dette:)

Kjenner at hele prøvinga begynner å tar på, og er livredd for å miste igjen viss jeg skulle bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mammaigjen?

Uff - det tar på prøvingen når det drar ut i langdrag som jeg nå føler at det gjør. Grunnen til at jeg har fått pergo var rett og slett for å få en liten dytt, bl.a for å forbedre eggkvaliteten, samtidig som det regulerer syklusen, har hatt varierende og til tider noe ustabil syklus tidligere. Når man har prøvd over 1 år (1,5 år for min del) og mistet to ganger i MA - synes gyn på sykehuset at det var greit å gi meg pergo - men det var faktisk fastlegen min som skrev den ut til meg etter at jeg spurte - han leste jo epikrisen fra sykhuset etter at jeg mistet første gang at jeg kunne få pergotime etter en liten stund. Nå går jeg til privat gyn og er kjempefornøyd med det =)

Pergo er jo ingen garanti for ikke å miste igjen - men jeg synes det var greit å få litt hjelp. Jeg er jo ikke så ung lenger heller, blir 34 år i november og har en kronisk nyre- og leversykdom som gjør at jeg ikke kan og bør vente så altfor lenge med å få de barna jeg vil ha. Jeg har ingen problemer med denne sykdommen i dag - men det kan gi meg problemer i fremtiden, så derfor er det greit å få de barna man vil ha før man evt får noe problemer med dette, hvis du skjønner?? Ønsker meg ihvertfall èn til så datteren min på 3 år kan få ett søsken - hadde vært veldig koselig!!!

Er også veldig redd for å miste igjen - men ønsket er jo så sterkt at jeg tar sjansen igjen og jeg er ikke redd for å ta den igjen og igjen hvis jeg skulle miste flere ganger - men håper jo selvsagt ikke det!!!

Anbefaler deg å gå til en privat gynekolog og snakke om det - føler at jeg får både hjelp og forståelse.

Koselig å kunne følge hverandre litt her inne da - og jeg håper du lykkes med å bli gravid igjen og at du får beholde din lille spire =)

Stooooor klem fra

Skrevet

tusen takk for svar:)

Jeg tenker på alderen jeg også.Hadde bestemt meg for å få de barna jeg ville ha før jeg ble 30, men så kom lysten på en 4.mann. Først så tenkte jeg at "Dette er sikkert bare noe forbigående", men det er det altså ikke, vil faktisk har en til....man da får det bli stopp he he. Håper at det ordner raskt for deg slik at jenta di kan få seg et søsken. Det er fantastisk med flere barn, selv om det til tider er travelt og mye organisering i hverdagen. Jeg jobber ikke fullt, slik at jeg får tid til dem hjemme også. Med mann som jobber i Nordsjøen er det travelt når han er borte, men så har jeg han jo hjemme fire uker i slengen da:)

Viss ikke spira sitter i denne pp skal jeg gjøre som deg og ta kontakt med privat gyn. Kanskje jeg trenger en "dytt" som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...