Gå til innhold

Gravid i uke 12 og går bare ned i vekt. Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå gått ned 5-6 kilo.. Er mye kvalm, og har fryktelig dårlig matlyst. Ingenting frister, og matlukt byr meg helt imot. Prøver å spise det jeg har lyst på, men det er ikke stort jeg får i meg likevel. Jeg kaster opp av og til, men ikke daglig. Begynner å bli bekymret for at det kan være farlig for babyen om jeg fortsetter å gå ned i vekt. Noen med erfaring? Jeg er overvektig fra før av, så sånn sett er det jo litt å ta av, men vet ikke helt hvordan dette fungerer, jeg.. Merker hvertfall at jeg begynner å bli veldig slapp og sliten i kroppen, og ligger langt etter med skolearbeidet.. Noen tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet hvordan du har det - det er helt forferdelig. Jeg er gravid med mitt tredje barn og har gått ned i vekt i begynnelsen alle tre gangene.

Tror ikke du skal bekymre deg for det, så sant det ikke fortsetter så altfor lenge. Nå har du jo kommet til 12 uker og for veldig mange snur det jo da. Krysser fingrene for at du føler deg bedre snart!

Skrevet

Heisann

Det er ikke farlig for babyen om du går ned i vekt. Det viktigste du må passe på er å få i deg nok vitaminer og omega 3 hver dag.

Anbefaler virkelig Lifeline Gravid, der er det dagsposer med vitaminer, mineraler, kalsium og omega 3....har tatt dem hele svangerskapet :-)

Jeg gikk også ned en del i starten, og er nå på ca 3 kg +, er i uke 34. Har spist sunt hele svangerskapet og hadde også en del kg å gå på siden forrige svangerskap. Jordmor sier at det ikke er farlig for lille i magen, hun tar det hun trenger uansett :-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Godt å høre at det ikke er farlig for babyen. :) Håper det snur snart jeg også. Stakkars deg som har hatt det i alle 3 svangerskapene. Jeg slapp unna sist, så er litt uvant dette. Hehe.

Samsyn: Jeg tok den Lifeline gravid de første ukene, men dessverre var jeg allergisk mot dem (blåbærene sikkert), så jeg tar omega3 + folat nå. Går nok over på multivitaminer + omega 3 snart. :)

Skrevet

Babyen tar det en trenger fra deg, så den har nok ingen fare :) Jeg gikk ned både forrige svangerskap og gjør dette også i dette svangerskapet, er nå i uke 31, og har enda ikke lagt på med noen ting fra utgangspunktet.. Sist kom jeg nesten opp i startvekten min da jeg fødte, men manglet 3 kg.. Så da babyen var ute var jeg plutselig 15 kg mindre enn den dagen jeg ble gravid, det var helt merkelig.. Hadde mye mer å gå på forrige svangerskap enn nå, for jeg har holdt meg der jeg havna etter første svangerskap, men allikevel reagerer kroppen på samme måte denne gangen også. Men jeg spiser godt jeg da, og har gjort det fra uke 13 og til å.. (var dårlig til uke 13 denne gangen, det var jeg ikke sist)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...