Gå til innhold

Nattevakt på sykehjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som jobber kun natt ,i helgene?

Hva tjener dere pr time? faglært,ufaglært?

Er det mye stress?

Har kun erfaring fra dagvakt da jeg var yngre.

Jeg vurderer det, slik at den lille kan være litt i barnehagen noen dager i uken, så være hjemme sammen med meg når jeg ikke har vært på jobb om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet på et sykehjem som nattevakt. Som sykepleier hadde jeg utbetalt ca 17 000 i mnd i ca 60 % stilling. Det vil si ca 9- 10 nattevakter i mnd.

Det var jo godt betalt, og ga meg mulighet til å jobbe ekstra på grunn av fritiden. Men jeg syntes jobben var forferdelig. Men så var jeg helt alene på vakt med ca 12 pasienter som var demente. Syntes det var både skummelt og ensomt.

I tillegg fikk jeg ikke sove skikkeli når jeg kom hjem. Var kjempetrøtt, men våknet etter 4 timer og fikk ikke sove mer den dagen selv om jegb hadde ny nattevakt. Og jeg hadde ikke akkurat overskudd til gutten min heller....

Det er vanlig med helgjobbhver tredje helg. Da var det for meg natte fra fredag til mandag.. Ellers var det bare 2 netter i strekk. Jeg syntes det var tøft med disse nattevaktshelgene fordi jeg ble helt isolert fra alle andre og det var mye med 3 netter på rad.

men noen liker veldig godt å jobbe på natta og kan ikke tenke seg noe annet. Men jeg holdt ikke ut mer enn ca 3 mnd, og jeg skal ALDRI mer jobbe som nattevakt!

Skrevet

Er det vanlig at man er alene på vakt når man går nattevakt?

Tror det er 2 stk om natten der jeg planlegger å jobbe, men det har vel noe med at jeg ikke er sykepleier og at det skal være sykepleier på om natten? eller?

Tenkte rundt 10 000 i måndten, trenger ikke mere, da helg siden det er mest å hente...så 6 vakter har jo passet perfekt egentlig..

Skrevet

Sykepleier i 60% natt, lønn 22.000 før skatt. Utbetalt 15.500 pr mnd. Jobb hver 4. helg.

Vi er alltid to på jobb, har opptil 20 pasienter, pluss alarmer ute i hjemmesykepleien.

Trives forsåvidt, grei jobb, men merker at jeg blir mer og mer usosial på ettermiddag/kveld (er trøtt, orker ikke dra ut og finne på noe) Jeg har ingen problemer med å få sove på dagtid egentlig, men spesielt i helgene er det alltid unger som leker i gata, noen som ringer på ringeklokka, så helgene kan være tunge.

Nattevakter er stort sett roligere enn dagvakter. :)

Skrevet

Det spørs jo selvfølgelig hvor mye du blir å få i ordinær timelønn. Kan gi deg et eksempel på min lønn.

Ordinær timelønn = 151,35 kr

Helgetillegg = a' 35 kr

Kveld/natt tillegg = a' 45 kr

Et regnestykke hvor jeg regner på den nattevakta vi har blir da fra 23.00- 07.45. Blir da 8,75 time pr natt.

Får da kveld/natt tillegg til 05 eller 06, husker ikke helt. Og får helgetillegg fra 00.00 fredags kveld. til 00.00 søndags kveld.

3 netter blir jo da 26,25 timer.

151,35 x 26,25 = 3973,- dette er da ordinær lønn utenom tillegg.

kv/natt tillegg = ca 21 t. x 45 = 945,-

helgetillegg 7,75+8,75+1= 17,5 x 35,- = 612,5

Jeg ville da tjent 5530,- på 1 nattevaktshelg med 3 vakter.

Skrevet

Nei det er nok ikke så vanlig med bare en nattevakt. Men jeg jobber i en kommune som sparer og sparer. Hjelpepleiere og ufaglærte gikk også alene på vakt, men de hadde sykepleier som hadde bakvakt som de kunne ringe hvis noe skulle skje.. Det hadde desverre ikke jeg siden jeg var sykepleier. Da måtte jeg ringe legevakta eller ambulanse.....

tror jeg hadde holdt ut lengre hvis vi var 2 stk på jobb.

Jobben varte fra kl 22-08.00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...