Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Bf. og jeg gikk fra hverandre når barnet var 1 år.. Jeg sitter og skriver i "boken om meg" å syns det er så trist med alle de åpne feltene om hva pappa tenker og føler osv. Bf. har valgt bort sønnen sin etter at vi gikk fra hverandre. Syns det blir trist for sønnen min og lese i den boken også, selv om jeg skriver så godt jeg kan..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Lag din egen bok! krever ikke allverdens, men kjøp heller en "scrap book" type album og lag sider innspirert av boken du allerede har med pynt, bilder og skrift. Synes også det var trist med de tomme feltene, så jeg gjorde nettopp det, her kan jeg legge til det jeg ønsker og ta bort det som ikke blir fylt ut likevel
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Tror ikke det finnes, men en idè kan jo være å kjøpe en perm, og løse ark, og lage en selv:) da blir den jo akkurat som du vil,og den passer selv uten en pappa i bildet Har savna en sånn jeg og..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Takk for svar ) Ja har et annet album også. Et som jeg klipper ut og limer inn bilder. Skriver dikt, hva som skjer osv. Men hva gjør dere med bøkene da? Fyller dere ut det som dere kan, eller har dere bare droppet det? Hvordan tror dere barnet vil reagere på det? De er jo fullt klar over at pappa ikke er der i hverdagen da. Men vil de heller bli glad for det vi mammaer har gjort med boken kanskje? Jeg har jo skrevet så mye i denne boken allerede.. Satt bare og kikket i den nå, å ble så trist av å se alle de tomme plassene, avholdt til pappan. Skulle så gjerne ønske de kunne ha hverandre de også.
Gjest Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Mi babybok er nesten ikkje skrivi i, mamma pleide si dødssjuke mor og pappa var ikkje i livet mitt då. Eg hugser at eg som lita syntes det var veldig trist fordi eg trudde at mamma ikkje var like glad i meg som systera mi (kor ho hadde skrivi masse). Eg brydde meg aldri om at pappa ikkje hadde skrivi i den, eg var fullt klar over at eg hadde ein pappa langt unna, og det har liksom alltid vert slik. Trur nok ikkje at barnet vil bry seg nemneverdig, og når han blir gammel nok til å lese er han nok ferdig med "kvifor har ikkje eg ein pappa, når marius i barnehagen har det?"-fasen. Lukke til! (og no kom eg på at eg nesten ikkje har skrivi i dottera mi si bok, trur eg må ta eit skippertak no)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Jeg kjøppte jo en babybok da hun var liten og har fylt ut litt i den. Men så har jeg gått over til utklippsboken og bruker den andre til å se hva som er skrevet der (slik at jeg får med ting de har med i sin bok). Den kjøpte boken tenker jeg å kaste når jeg er ferdig med den og bare ha utklippsboken. Tror det vil være nok i massevis, jeg har lagt mye arbeid i den og prøver å gjøre den så fin som mulig. I tillegg lager jeg flere hun er jo blitt ganske stor nå Jeg vil jo også at barna skal ha like bøker (og de to yngste har jo en pappa som er der). Og vil ikke at det skal være noen forskjell, så de får også scrapbook. I eldste jenta sin bok er det derimot flere bilder av henne med sine besteforeldre, men like mange koselige bilder og tekst om hvordan hun var som liten og hvor elsket hun var og er av alle rundt henne Nå er min nye mann med på bilder osv i boken hennes og det synes hun er stas! Det hadde vært vanskeligere i en bok der en skal fylle ut det forlaget har bestemt var viktig Det var slik jeg fant ut jeg kunne gjøre det for at ikke det skulle bli en halveis tom bok til henne ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Ville bare takk for svarene! Litt allright og høre hva andre gjør i samme situasjon også.. )
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Kan du ikke lime inn bilder, klistremerker e.l. der det skulle vært "pappa-sider" da?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Hm.. Det var ikke dumt! Har jeg ikke tenkt på.. Takk for god idè =D
Kongeørna Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 Gjelder jo egentlig flere og. Skal kjøpe sånn bok for venninna mi, som ikke har bf, men en donor i København. Har ikke funnet noen god bok, da de bøkene som finnes vier altfor masse plass til en pappa. Skulle tro at det fantes særtilpassede bøker i våre dager....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #11 Skrevet 20. september 2009 Nå er jeg ikke alenemor, men her har begge ungene babykrøniken. De sidene der som er for dåp eller annet som vi ikke har hatt limer jeg inn bilder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå