Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Far har bedt om mekling på familievernkontoret... Hva skjer på et slikt møte? Har man med seg advokater på et slikt møte? Er så redd for å føle meg presset til noe jeg APSOLUTT IKKE vil!! Kan noen fortelle hva som skjer på et slikt møte...?????? Jeg er 100% sikker på at bf vil gå for hovedomsorgen!! Han er alkoholiker og har ikke møtt opp på samværs dagen , en time, en dag i uka!!! Kanskje sett henne 5 ganger på 6 mnd, og da han først kommer har han vært synlig ruset og ikke vist noe intr for henne..Han har mistet jobben nå pga drikkingen, så både sjefen og familien hans har sagt jeg ikke må finne på å sende barnt til bf, for han er utilregnelig og klarer ikke ta vare på seg selv, og da langt i fra ta vare på barnet. Hvor langt kommer jeg ved å fortelle dette i dette meklingsmøtet? Jeg har jo ingen beviser, liksom... Helt i fra starten av svangerskapet har han truet meg med at han skulle gå for hovedomsorgen, fordi han vet det " ville ta livet av meg"!!!! Han vil gjøre ALT for å oppnå dette..... Og ettersom jeg har lest meg til, så er det muligheter for at bf kan få til dette også.... Jeg er overnervøs over hvordan dette kan gå... Tenk om jeg må sende barnet til en far som drikker... Som kjører i rustilstand..og som er til stor fare for henne...!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre nå og er bare kjempe redd for fremtiden for min lille tulle... Vær så snill å gi meg noen gode råd.....
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Slapp av:) mekling er "samtale" mellom foreldre for å komme frem til samværsavtale, med hjelp og litt styring av meklere slik at det ikke blir skittkasting og slik at en samtidig får info om regler og sedvane. Du skal ikke ha med advokat, det kommer i etterkant dersom det er behov for det Du trenger ikke starte det med advokat osv. Den starten overlater du til BF;) Bare "følg ham i det han gjør her". IKKE vær den som setter igang noe som helst. For så lenge du overlater dette til ham, så er det mindre sjanse for at det i hele tatt skjer noe:) Har du notert ned når han har møtt til samvær og ikke, og om han har vært ruset eller ikke? Det er lurt å gjøre slike ting. På meklingen så legger du frem ditt forslag til samvær, begrunner dette og står for det. IKKE signer på en avtale du ikke er enig i, selv hvor vanskelig det kan være lå la det være. Her er DU din og ditt barns advokat. Senere kan en utdannet advokat ta jobben om det trengs;) En avtale fra familievernkontoret er ikke rettslig bindende, så der kommer ingen sanksjoner om du bryter den. Annet enn at har du signert en avtale, for så å bevisst bryte denne, så ser det litt dårlig ut i en evt rettssak.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #3 Skrevet 20. september 2009 Du trenger ikke undertegne noe som helst, eller gå med på noe som helst. Mekler skal være nøytral, han kan ikke bestemme noe som helst, men kan komme med forslag. Ikke la deg presse til noe som helst, da meklere kan utøve utidig press, men hold på ditt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2009 #4 Skrevet 20. september 2009 Ingen vitner? Du har jo sjefen hans da som kan vitne om at han har mistet jobben pga rusmisbruk..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Dette her klarer du! Sitter nesten litt i samme situasjon. Bf og jeg skal flytte i fra hverandre. Han er alkoholiker. Han har fått hjelp, men tydlig ikke helt skjønt det. Drikker ikke hjemme lenger, men allikevel. Du har sterke bevis. Kan ikke bli bedre enn tidligere sjefen hans som vitne, hvis det trengs etterhvert. Ønsker deg masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Han kommer til å sitte å nekte for dette med alkoholen, når jeg drar frem dette på familievernkontoret, og jeg er veldig bekymret for at mekleren ikke vil tro meg på dette, og presse meg til det ene og det andre..... Tenkte jeg nå skulle ta kontakt med barnevernet og høre med de hva jeg burde gjøre videre ang dette, og høre om de i det hele tatt kan hjelpe meg med dette... Vet ikke hvem andre jeg kan kontakte... Tusen takk for det og lykke til du også
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 hold på ditt!! nekt som bare det...det er det jeg og skal gjøre når jeg har mekklingstime nå i uka her...er like dritredd som deg her, og føler virkelig med deg altså står i nesten samme situasjon her, ustabil er han, og vet rett og slett ikke hva han er i stand til.... lov meg at du sier nei, selv hvor mye dem presser deg!.. om du lar han få treffe ungen din når du vet at han er såppass ustabil, kan dette bli brukt mot deg i retten OG barnevernet!!...stå på ditt kjære du..det skal jeg og...så ønsker jeg lykke til til begge oss! sender masse tanker til deg og barnet ditt <3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Takk for det. Jeg skal stå på mitt og nekte til "the bitter end" !!! Vært fint å hørt åssen det gikk med deg på dette møtet, så skriv gjerne å fortell:) Lykke til, skal tenke på deg
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 skal dit i morgen, skal fortelle hvordan det gikk...kjenner jeg blir kvalm av å sitte å grue meg sånn...uff..takk.. lykke til selv, fortell du og da :)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Bare hold fokuset på barnet. At du HELE tiden tenker på at du er den som beskytter barnet her, og at barnet faktisk har kun deg til dette. Da er det lettere å stå imot, enn om du bare tenker praktisk og bare hører på presset. Jeg fokuserte på hvilke dager ungen kom til å få med barnefar, dersom jeg ikke sto på mitt. Hvordan ville det være for barnet å ha samvær med en ruset far. og slike ting. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå