Gå til innhold

Lurer litt jeg... ang besteforeldre og pass av de små :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er snakk om barn som skal til sine besteforeldre, så er det mora sine foreldre som er de beste, mens far sine foreldre ikke duger så godt (vil helst ikke levere fra seg barnet dit)....Det har jeg fått inntrykk av her inne en stund... (har selvfølgelig ikke lest absolutt alle innlegg, så kan jo være jeg tar feil)

Stemmer dette?

Husker at svigermor en gang kommenterte at hu synest at barnebarna sine hadde bedre kontakt med mormorene enn med henne (hu er farmor til alle), og at hu gledet seg til jenta hennes fikk barn, ligger det noe i at mødre/fedre er mer intr i barna til døtrene sine enn barna til sønnene ?

Bare lurer....

Ble litt rot dette, men håper dere skjønner tankegangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi har universalt ubrukelige farforeldre og universalt brukelige morforeldre. Men for mine brødre er det også sånn at deres (våre felles) foreldre funker bedre enn deres koners.

Skrevet

Nå er begge mine foreldre døde, men hadde de fremdeles levd hadde jeg fremdeles favorisert svigers til barnepass.

De er helt supre så sett og er knallflinke med ungene. Lar dem lett passe en helg eller en uke.

Skrevet

Jeg tror at damer er flinkere enn menn til å ha kontakt med sin familie, og da blir det automatisk sånn med tanke på pass av barna også. Hørte et ordtak en gang "sønner har du til de gifter seg, døtre har du for livet"...og det er vel noe i det ;-)

Skrevet

Tja, vi bor for langt unna svigers til at det er aktuelt uansett, men hadde de bodd i nærheten, og hatt lyst til å passe, hadde jeg ikke hatt noe i mot det

Skrevet

Hos alle venninnene mine omtrent er det svigers som er flinkest til å passe. Hos oss er de alle flinke med barna og barna er knyttet til alle 4 besteforeldrene =)

Skrevet

Nå har jeg svigerforeldre som bare har sett gutten vår 9-10 ganger på 2 år, og han skjønner ikke hvem de er. Men de er hyggelige nok, og svigermor har passet ham 2 dager da han var 1 år. Men å overlate ham til de en hel helg, ville jeg nok ikke gjort. Han er så stor nå, og å overlate ham til "fremmede" er ikke noe jeg kommer til å gjøre.

Skrevet

Vi bor noen-og-50 mil unna mine svigerforeldre. Alikevel kjenner ungene de godt og de passer ofte til å ha den avstanden.

Det blir hva en gjør det til, og vil begge parter er ikke dette noe problem.

Skrevet

Her stemmer det ikke. Mine svigerforeldre duger i massevis og jeg er helt trygg de gangene jeg har brukt dem som barnevakt..:) Er også helt trygg på min mor, men hun er reumatiker og klarer ikke løfte/bære minstemann så masse, derfor begrenser det seg litt. Det at hun bor utenlands store deler av året hjelper heller ikke på tilgjengeligheten...

Skrevet

-jeg går ut i fra at du kom på å skrive dette innlegget etter du leste mitt "bekymrings" innlegg :)

Jeg vil bare ha på det rene at dette absolutt ikke handler om at mine foreldre er bedre enn hans. Men at hans bor mye lenger bort. Så de har ikke hatt noe särlig kontakt med henne. Hadde vi bodd borte fra mine foreldre og situasjonen hadde värt omvendt hadde jeg hatt samme tvil til mine egene som jeg nå har til hans.. Det min fölelse går ut på er at de ikke kjenner dattra vår og hun dem. Jeg tviler ikke på at de hadde tatt godt vare på henne:)

Skrevet

Synes at flere i min omgangskrets har mest kontakt med mormor og morfar, nettopp fordi døtrene har et så nært forhold til mødrene sine/familien sin. Vi har heldigvis god og nær kontakt både med mine foreldre og mine svigerforeldre, men svigerforeldrene er nok mest ivrige i forhold til ungene. For meg er det nok enklere å spørre min egen mor om hjelp, men svigermor er alletiders.

Skrevet

Dette må jeg kommentere, fordi jeg akkurat snakket med venninnene mine om det.

Jeg for min del har supre svigerforeldre på alle måter, og de kan få passe småtten etterhvert.

Likevel må jeg innrømme at jeg er mye mer komfortabel med at min mor skal passe han når vi skal på helgetur om et par mnd....og hvorfor føler jeg det sånn??? Jeg tror det er fordi jeg føler jeg kan være mer åpen overfor min mor, jeg kan ringe hjem oftere, si mer av hva jeg tenker og føler rundt det å være borte fra småtten osv... Jeg har et godt forhold til svigers, og kan være åpen der også, men mamma er liksom mamma....

Venninnene mine kunne bekrefte at de hadde det på samme måte.

Det skal gjentas til slutt at svigers selvfølgelig også skal få passe småtten. De er supre med han, så jeg regner med at jeg blir mer avslappet rundt dette etterhvert.

Skrevet

Til oss har det vært ca 50/50 . Har et supert forhold til svigers, og synes det er viktig at lillegutt får et godt forhold til alle besteforeldrene sine.

Skrevet

her er det deffinitivt mormoren og morfaren som passer mest. det er de som spørr om å få passe. Og om vi trenger barnevakt en dag så er det stortsett jeg som ordner det praktisk så da spørr jo eg mine foreldre som jeg stoler mest på...

Skrevet

hos oss er det ingen som er flink til å passe.svigerfar er alene men stiller gjerne opp hvis vi spør men er litt skrøpeli så det blir bare å sitte her hvis de sover.mamma jobber i bhg og får vel nok der så hun spør aldri om å få passe men sier ja hvis det passer om jeg spør.

Skrevet

Tror det kommer ann på mye jeg. Her er det farmor og farfar som er nærmest barnebarna og det tror jeg er fordi de bor 5 minutter unna mens mine foreldre bor 2 timer unna. Dermed ser de mine svigerforeldre mye oftere enn mine foreldre.

Skrevet

Her er det helt likt.

Både forholdet han har til dem, og hvor trygge vi er når han er sammen med dem.

Skrevet

Her har vi like godt forhold til alle besteforeldrene. Selvfølgelig har jeg personlig ett bedre forhold til mamma enn til resten av besteforeldrene, men de er like gode til å passe Magnus alle mann! Og vi spør like gjerne svigermor som mamma. Og gjerne også oldemor eller min tante. Eller Magnus sine tanter og onkel.

Vi har totalrenovert huset de siste seks ukene - så det har blitt noen timer barnevakt kan man si. Og jevnt over er de akkurat like flinke;) Og blir like mye brukt!

Nå gleder vi oss til å få Magnus litt for oss selv igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...