Gå til innhold

stikkinger i sjeden


Millemor79

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt en del stikkinger i sjeden som er ganske ubehagelig. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det er slik spesielt når babyen sparker. Har lest på andre innlegg at dette har noe med modning å gjøre, eller at barnet fester seg. Jeg er i uke 30+5, og er gravid med nr 2. Barnet har ikke festet seg (var hos jordmor for tre dager siden), Sparkene kjenner jeg mest nede i lysken o.l, så barnet har ikke hodet ned. Noen som kjenner til dette? Er det tegn på modning? Er ikke det litt tidlig? Bør kanskje også si at det er verst når jeg er fysisk sliten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det akkurat på samme måte. Jeg er 33 uker i dag. Og har vel hatt slike stikninger av og til i hvertfall 3 uker.

 

Kan kanskje si meg enig i at de er verst når jeg er sliten,ja.

 

Jeg var på kontroll på tirsdag denne uka og fikk vite-igjen-at hodet var godt nedi bekkenet. Som gynekologen min sa-nå er det ikke no fare for at frøkna snur seg. Og guskjelov for det.

 

Men vet du hvordan din lille ligger inni deg?? Hode ned??

 

Har hørt at disse stikningene har noe med modning å gjøre,ja. Men hvor stor effekt de har på fødselen eller når fødselen settes i gang vet jeg ingenting om. Vet du?

 

Hvis man ikke skal ha slike stikninger før rundt uke 35,så vil jeg gjerne vite det. Hvordan kan man i så fall få stoppet de?

 

Kanskje det er best å skrive dette spørmålet inne på 3.tri? Enklere å få svar der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...har det samme jeg. Er i uka 32 snart 33.

Får det som regel når jeg er fysikt aktiv som på trening og når jeg går meg en tur. Veldig vondt egentlig og ja, veldig vanskelig å beskrive. Men har egentlig ikke peiling på ka det er....Har heller ikke ringt til jordmora da jeg skal t hu i uka som kommer nå og tenkte å spørre da....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heei!

Ser at dere er plaget med stikking i kjeden...jeg opplever også noe lignende! men det føles mere som skraping?...å dette skjer langt nede, ved underlivet. hm... kommer mye når jeg og slapper av.

Tror gullet har lange føtter også, de stikker laaangt oppover (under brystene) så det begynner å bli liiiten plass i magen nå! Er i uke 33 + 4 idag...

Noen som har probelmer med å ligge på siden får tiden da? for det har jeg!hehe...får tvert beskjed om jeg ligger litt for mye over på siden av sjefen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...