Gå til innhold

Otrivin nesespray??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger helt utkjørt på sofan med feber og veeldig tett nese.

Vet at nesespray ikke skal tas under graviditet, men kan noen fortelle meg hvorfor?

Saltvannspray hjelper ikke, og har smørt på sånn mentolatum-salve under nesen...Men INGENTING hjelper.

Blir gaaaal.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed fra både legen og apoteket at nesespray IKKE påvirker foster på noe måte.. så derfor heeelt trygt å ta nesespray av allslags typer.. bare ikke overskride 10 dager som det står på pakken... God bedring!

Skrevet

Bare ta otrivin......MEN som flergangsfødende må jeg si at jeg sist gang ble totalt avhengig. Man blir ofte tett i nesen som gravid uten at man er forkjølet fordi slimhinnene hovner opp. Og det er veldig fristende å bruke otrivin når man VET at man får sove etterpå. Bruker selv akkurat nå......er dønn forkjøla. Må prøve å kutte ned om noen dager.

Skrevet

Å,takk MAXIlykke :) Nå reddet du kvelden min :D

Har hørt så masse forskjellig om at man kan/ikke kan, så blir så forvirret.

Var jo til ul igår, og alt var jo bra med den lille også :)

Skrevet

Jeg er også syk, og sjekket på nett i stad om jeg kan ta Otrivin..og det går bra så lenge man følger rådene om dosering på pakningsvedlegget :)

Skrevet

Ja,har selv to venninner som er avhengig. Men jeg blir veldig sår av nesespray ellers, så tar veldig lite utenom. Men nå bare MÅ jeg...

Greit å ta det før man legger seg ihvertfall,så man får en god natt søvn :D

Skrevet

Aaah,da skal jeg nyyyte nesesprayen straks :):)

Takk jenter! Nå har dere reddet lørdagskvelden for meg :)

Skrevet

I følge bruksanvisningen er det _liten_ risiko for fosteret. Men det som hjelper hvis du ikke vil bruke legemidler, er å ligge med to ekstra puter, slik at hodet kommer høyere enn kroppen. :)

Skrevet

Kjenner meg igjen her, blitt skikkelig forkjøla denne uka, men tar nesespray (Otrivin) til kvelds - blir potte tett. Ubehagelig å sove med munnen åpen :-P

Skrevet

Jeg var også helt korka for noen uker siden, spesielt da jeg skulle legge meg. Jeg får sånn munnsår/ sprukne lepper når jeg sover med munnen åpen, og så tenkte jeg jo på det å få nok oksygen ned til minsten... vet at det sikkert ikke er noe problem, men det må jo være bedre nedi der også, når jeg slipper og anstrenge meg for hvert åndedrag. Slitsomt!

Jeg brukte Otrivin med Mentol før jeg la meg en tre-fire dager før det løsnet mer opp og jeg kunne legge den vekk. Kan vel hende jeg sprutet en gang eller to iløpet av disse dagene også, men bruker minimalt av legemidler til vanlig, og spesielt nå når det er en liten kul på magen!

Anbefaler virkelig den otrivinen med mentol!!!

God Bedring til dere med tette neser!

Skrevet

Har prøvd det med to puter også, men ble liksom ikke nok. Også ble jeg egentlig mer stiv i nakken av det også.

Ja,det var deilig å få et par spruter i nesen nå. Lettet hele hodet!

Jeg greier heller ikke å sove med munnen åpen.

Mannen hadde kommet til å sove på gjesterommet inatt, hadde jeg ikke tatt nesespray nå :) Jeg snorker da så fælt når jeg er tett.

Otrivin med menthol er forfriskende :) Skvatt skikkelig første gangen jeg tok den, men nå har jeg blitt mer vant ja :)

Jeg prøver å være veeeldig sparsom på inntak av legemidler nå når jeg er gravid ja. Her brukes det bare om det virkelig er nødvendig.

Skrevet

Helt enig i den: begrenset bruk av legemidler. Forskjølelsen min begynte på sofan, varm og kald om hverandre kveld. Da kjøpte jeg meg en pakke paracet og nesesprayen dagen etter -det er jo ikke bra å ha feber og bebi i magen samtidig. Heldigvis ble det ikke mer varm-kald! Men har du feber burde du vurdere...

Mentholen ja :) Jeg skvatt bra godt jeg og første sprut! deilig da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...