EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg er andregangs og har så ofte kynnere nå at jeg ikke kan puste annerledes uten at de kommer for FULLT ! Altså, de er der så konstante og ofte. Skal absolutt INGENTING til, bare jeg rører liiiiitt på meg så er de der. De er ikke vonde, men slitsomme og ubehagelige. Vonde på den måten at man jo puster ekstra dårlig og føler seg sliten, men ikke vonde som i "æææææææææææææh nå har jeg kynnere". De gjør meg bare mer immobil og rar på en måte. De kommer liksom jevnlig hele tiden, gjort i en uke nå. Sammen med mensenmurringer. Jeg går til modningsakupunktur, så det kan jo helt klart ha en sammenheng. alikevel så lurer jeg på hvordan dere har det ? En ting er om det skjer av og til, og en gang i timen etc. men er det vanlig å oppleve de hvert 5 min ?
AmExx Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Dette tror jeg varierer veldig, men som de sier på føden. Så lenge de ikke er vonde eller regelemssige skal det ikke være noe i gjære. Du sier selv du er andregangs, og da antar jeg du kjenner forskjell på kynner og rie. Tenk på at jo flere kynnere, jo lettere fødsel:)
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Har det nesten som deg. Noen dager synes jeg det ikke er annet enn kynnere og fa..skap i magen, mens andre dager merker jeg nesten ingenting. MEN felles for absolutt alle dager er at når kvelden kommer, jeg vil slappe av i sofaen, DA har jeg kynnere i ett kjør, magen er steinhard og jeg puster og peser som en annen hval i over 1 time og mer enn det. Det er uavhengig om jeg har gjort mye eller ingenting tidligere på dagen, kvelden er pyton rett og slett. De gjør ikke vondt bestandig, men sliter meg ut. Er også andregangs og har litt over 4 uker igjen til termin.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 slikm som du beskriver det har jeg hatt det siden uke 13 denne gang og uke 20 første gang. Jeg har hatt alt fra konstante til over 100 dagen mesteparten av tiden, men hos meg er livmorhalsen som den skal være likevell. Er nok ikke noe fasitt svar.
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 20. september 2009 #5 Skrevet 20. september 2009 Hei! Jeg har det akkurat som deg! Men aller mest kynnere på natten! Våken nå,(kl 04.50...)pga kynnere og menssmerter! De begynner å bli mer og mer slitsomme og ubehagelige. Og kommet bare mer etter jeg begynte med modningsakupunktur forrige uke! 27 dager til termin nå, 17.oktober. Jeg husker du også var så kvalm på begynnelsen av svangerskapet?! Hvordan har du det nå?? Her har kvalmen kommet litt tilbake nå. Og det blir jeg fryktelig sliten av! (Het *liten oktoberspire* før) Jeg begynner å bli klar for å få ut lille prinsessen nå! Skulle ønske hun kom om en ukes tid:-) Forrige helg hadde jeg en bitteliten blødning, og litt lyserosa utflod etter det. Så da ble fødebagen pakket etter jeg snakket med føden:-) Først DA gikk det opp for oss at nå skal vi snart bli foreldre!!
*1+1=2 små* Skrevet 20. september 2009 #6 Skrevet 20. september 2009 flere av oss, har også termin 17.oktober og har begynt med modningsakupunktur. Det er MYE aktivitet og mange kynnere her også men jeg tar det som noe positivt. Har også begynt å bli kvalm igjen...slitsomt:( Sove gjør jeg ikke noe særlig heller, har sinnsykt vondt i bekkenet, beina, magen, skambenet osv....*syte*
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2009 Hei hei, ja jeg husker så klart deg. jeg slet voldsomt med hypermesis i både dette og mitt første svangerskap. Så det stemmer det Jeg ble så dårlig igår at jeg kastet opp to ganger og har også hatt mensensmerter i natt, kynnere kommer og går, men er litt roligere nå etter søvn. Jeg ble dritkvalm igår, så det stemmer for min del ogå. Jeg begynte med modningsakupunktur i uke 35+0 ca. så da kan det jo virkelig stemme for oss at det faktisk påvirker det. Det er absolutt en bra ting, for eller hadde det jo ikke hatt noe for seg, men samtidig så er det litt slitsomt merker jeg. Vel vel, det er vel en del av det hele !
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 20. september 2009 #8 Skrevet 20. september 2009 Godt å høre at det ikke bare er her kvalmen er tilbake! Lurer på om det er pga mer hormoner igjen nå på slutten kanksje?! Ligger jenta di fortsatt med hodet ned eller? Har fått med meg at hun lå i sete lenge. Her er jenta festet og borrer hodet nedover i blæra kjennes det ut som. Slitsomt med kynnere, menssmertene og kvalme her også, men nå har vi ikke lenge igjen!!! Gleder meg sååå til å bli mamma:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2009 Jaa jeg også gleder meg !!!! Ja hun ligger godt plantet nedi bekkenet hun her også ! Det er rart med det, men når du har hatt et setebarn, så VET du om de ligger med hodet ned eller ei. Om hodet er oppe så er det iallefall for min del INGEN tvil ! Jeg har lært meg å kjenne forskjell, og for å være helt ærlig. Den er jo utrooolig stor, men uten å ha hatt noe å sammenligne med er det jo vanskelig. Nå som jeg vet forskjellen er det iallefall ingen tvil. Om jeg skulle bli tvilsom skulle jeg bare ringe inn til sykehuset, så får jeg ultralyd med en gang. (litt godt å vite) Ja en ting er jo kynnere, menssmerter og kvalme, men å spy ? Nei huff, det hadde jeg ikke trodd skulle skje, så jeg ble litt redd igår ja ! Nå nøs jeg veldig kraftig, og gud og gud så vondt det gjorde i lyskeområdet på begge sider. Nesten så jeg kunne begynt å grine, opplevd det ?
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Bra du blir fulgt opp så bra på sykehuset:-) Jeg har også kastet opp noen ganger de siste ukene! Skikkelig driiit! Og er jo så mye som trykker på blæren at jeg har tisset på meg når jeg har kastet opp.... Er så lei av kvalme!!!!!! I dag er jeg skikkelig kvalm:( Og vondt i bekkenet:( verker som bare det! Kvalmen minner meg på hvor forferdelig det var i starten! uff.. glad jeg snart får kroppen for meg selv igjen! Jeg har også hatt litt sånn vondt i lyskeområdet, JM sa det var når hodet trykker på nervene i bekkenet. Håper prinsessen vil komme ut snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå