Gå til innhold

Noen andre som ønsker/må ha planlagt ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ks på Rikshospitalet- hadde også med førstemann i 2006 etter eget ønsket, og var veldig fornøyd med det.

Noen andre som vet at de skal/vil/må ta ks? Hvilket sykehus skal dere på?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal . SØF skal dette foregå :)

Skrevet

Har du hatt snitt før? Skal du ha av medisinske årsaker? Jeg er litt redd for etterrier denne gangen- alle sier det blir så mye verre andre gang...

Skrevet

Skal ha på Riksen i mars.

har et katastrofesnitt og et hastesnitt der bak meg, og denne gangen har jeg desverre ikke noe valg.

Gruer meg egentlig litt til planlagt snitt. De andre gikk så fort (ett i narkose) så skjønte ikke hva som skjedde engang...

Skrevet

Jeg får planlagt ks pga forrige fødsel.

Lang og "dramatisk" fødsel som endte med grad 3c ruptur.

Gruer meg til snittet , men hadde aldri fått fler barn om jeg ikke kunne fått ks. Har fått skrekken!

Skrevet

jeg skal ha planlagt snitt denne gangen, grunnet trangt bekken:( eller de tror jeg har det da, brukte 46 timer og fikk aldri vesla ned i bekkenet, men ingen ting vises på røntgen...så fra sykehusets side ønsker de ks. men selv kjemper jeg for å prøve å føde vaginalt igjen:)

Skrevet

Jeg må ha keisersnitt pga stygg skade med nr 1. Hadde keisersnitt med nr 2. Gruer meg skikkelig til nytt keisersnitt :(

Skrevet

eg hadde hastesnitt med nr 1 og skall ha planlagt med nr 2 :) eg har så misdannet livmorhals at legene sa at eg aldrig kan få opning og heller ikkje fø... heldigvis kan eg få barn,,

Skrevet

Skal ha planlagt ks på bodø sykehus. Grunnen er fistler som har kommet med crohnsen...:( mitt første barn...:-D

Skrevet

jeg ønsker veeeldig, pga fødselsangst!

men virker ikk som det er veldig lett å få! :( føler meg overkjørt av systemet å blir kastet fra den ene til den andre uten noe resultat!! ;(

gått så langt att jeg ikk klarer å glede meg over den lille i magen! :(

noen som kan hjelpe meg med tips eller råd??

Skrevet

Hei Destiny 87- jeg hadde det som deg i første sv skap- og fikk innvilget planlagt ks på Ullevål, og var kjempefornøyd med det. Veldig fin forløsningsmetode, syntes jeg- ingen smerter, rolig og fint. Husk at det er fritt sykehusvalg og at Ullevål og Riksen ikke tvinger noen til å føde vanlig. jeg skal på Riksen i februar, ks igjen. Vær klar på at fødsel ikke er et alternativ for deg (hvis det ikke er det) , og at du aldri kommer til å gi deg. Vær ydmyk og kunnskapsrik om keisersnittet og si at du forstår det ikke er en enkel løsning, men at det er den riktige løsningen for deg og ditt barn, hvis du føler det sånn.

Jeg sa til de at jeg aldri ville fått barn hadde det ikke vært mulig med keisersnitt- og syntes de det var riktig at jeg alternativt skulle starte foreldreopplevelsen med å låne flere hundre tusen av mine forledre for å få keisersnitt i utlandet hvis jeg ikke fikk det innvilget? Da ble de litt satt ut, og jeg fikk innvilget.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Virker som det er telemark som er heeelt på trynet! Man burde absolutt få bestemme sånt selv!! Kan jo gjøre akkurat hva man vil med kroppen sin ellers, unntatt den tingen her synes det virker som :(

Men hvordan går man fram når man ringer enn annet sykehus da?

Sier man med en gang att man ønsker keisersnitt, eller hvordan gjør man det??

Skrevet

Bare hyggelig :)

Syntes også det er en selvfølge at man skal få bestemme over egen kropp. Vil råde deg til å snakke med fastlegen din, evt ringe Ullevål og spørre om hvordan gå frem for å søke fødeplass. Ikke nevn keisersnitt med det første- søk om fødeplass først (kan jo bare begrunne at du generelt er misfornøyd med oppfølgningen på sykehuset i Telemark), så når du har fått fødeplass, ber du om samtale vedr. fødselsmetode. Som sagt- de har som policy å ikke tvinge noen til noe...

Håper dette hjalp deg litt!

Skrevet

Vil bare si at dere må ikke tro at et keisersnitt er uten komplikasjoner. Jeg hadde et keisersnitt i november 08, dette gikk galt. Jeg fikk blødniger og mistet alt blod i hele kroppen, måtte operere 2 ganger etter keisersnittet. Heldigvis klarte de og stoppe blødnigene fra den ene årå inntil livmorå etter den 2 operasjonen, hadde de ikke klart dette kunne ikke jeg gått flere barn. Det første døgnet låg jeg på overvåknigen , gikk glipp av masse tid med barnet mitt. var også sengeliggende i 3 dager. Dette som skulle være den lykkeligste tiden i livet mitt, ble ikke det.

Prøver og legge alt dette bak meg nå for eg nemlig 19 uker på vei med nr 2 nå. Det jeg gruer meg mest til med fødselen er viss d skulle bli keisersnitt denne gangen og, jeg vil ikke gå glipp av alt det en gleder seg til i hele svangerskapet denne gangen og.

Dette er ikke for å skremme ,men vil bare informere om at det ikke er rosenrødt med keisersnitt alltid heller :)

Men uansett masse lykke til:)

Skrevet

Er vel ingen her inne som har sagt de tror keisersnitt er uten komplikasjoner?? Men rett skal være rett , og et ks ER vanligvis uten komplikasjoner.. Spesielt de planlagte , som det er snakk om her.

Noen av oss må pga tidligere fødsler eller andre ting , og andre av oss VIL..

Innlegget ditt har like mye å gjøre her , som i ks debatten..Altså 0..

Skrevet

Nå må du roe ned litt, Lavendel. Tror neppe det var på noen måte stygt ment. Det er jo faktisk en del som tror at et KS er som en dans på roser i forhold til fødsel, og da er det vel greit å høre at det også kan være minst like traumatisk og jævelig som vaginal fødsel?

Skrevet

Jeg skal ha planlagt KS av medisinske grunner. Og gjett om jeg er opptatt av alle farene som hører med. Hvorfor skal vi lukke øynene for ulempene, bare fordi vi skal ha KS? Realiteten er slik at sjansen for infeksjon er tilstede, hvorfor kjefter dere på folk som påpeker dette? Jeg synes det er fint at folk deler både gode og dårlige erfaringer rundt KS.

Skrevet

La oss være så snill å ikke krangle om dette her inne også! Folk blir så sinte! Både vaginal fødsel og keisersnitt (planlagt) foreløper som regel helt uten komplikasjoner. De fleste komplikasjoner som oppstår i forbindelse med keisersnitt oppstår etter langdrygt forsøk på vaginal fødsel eller underliggende medisinske komplikasjoner.

For meg personlig var keisersnitt en dans på roser ift hva vanlig fødsel (tanken på), men det er jo ikke slik for alle. Alle må selv vurdere hva som er best i deres situasjon. Dette innlegget var absolutt ikke ment som et krangleinnlegg, eller en liste om fordeler/ulemper ved ulike fødselsmetoder, så la oss ikke gjøre det til det.. Til de som ønsler info om planlagt ks, så er keisersnittsiden fin, det re mange gode linker til dte meste der...

lykke til alle sammen, uansett fødselsmetode...

Skrevet

Jeg blir også å "forlange" å få ks denne gangen. Hadde det med førstemann og det fungerte kjempegodt for meg. Trur ikke jeg hadde klart en normal vaginal fødsel, da jeg er kronisk syk og ikke tåler slike kraftige påkjenninger. Men det blir kanskje litt vanskelig å planlegge det denne gangen, da jeg venter tvillinger. Men skal jobbe for å få det...

Skrevet

Du får det sikkert- høres ut som om du har en veldig god grunn :)

Og trodde det var ekstra lett å få med tvillinger- i USA tar de ofte ks når det er tvillinger uten noen annen grunn, og har hørt at det begynner å bli mer vanlig også i Norge ved flerlingesvangerskap...

Skrevet

Ja kanskje jeg bør roe ned litt , fordi samme hvor jeg finner innlegg om ks så kommer det en som skriver "essay" om farene for mor og barn , komplikasjoner osv.. Det er jeg så lei.. !

Vi som velger ks eller MÅ ha ks , følger såklart med på alt som har med ks å gjøre.. Vi leser om andres opplevelser og VET om farene , enten fra andres opplevelser eller det vi får høre fra lege og jordmor.

Vi er ikke helt på jordet fordi vi ikke kan/vil føde vaginalt..

Skrevet

Lavendel*06*10*

Vil bare påpeke at mitt var et planlagt ks. Dette var ikke ment som noe krangleinnlegg. Viss barnet mitt ligger i seteleie må jeg ta ks denne gangen og for å få barnet ut. Men å si at innlegget mitt ikke har noen ting her å gjøre er en ting, men på ksdebatten hadde det hatt mye og gjort. Å når du sier at det er 0 vært at jeg skriver det jeg skrev, syns jeg er litt dumt. For det var livet mitt som sto på spill, hadde dette skjedd 2 min senere hadde ikke jeg vært i livet idag. Syns bare det blir litt feil av deg og si sånt.

Er ikke ute etter å lage surskap , men har like mye rett til å si hva jeg mener som alle andre.:)

Lykke til allesammen:)

Skrevet

Trur du virkelig jeg mener at livet ditt ikke er noe verdt fordi jeg skriver som jeg gjør?

Jeg har en svigerinne som hadde et helvete etter sitt ks , og prøver å anbefale meg å føde igjen.. Men jeg hadde et helvete da jeg fødte førstemann , og går IKKE igjennom det igjen. Jeg er veldig klar over at et ks ikke er bare bare.. Men når man ikke har noen annen utvei , og kanskje gruer seg som fy til det .. Så hjelper ikke slike innlegg som ditt.. Hvertfall ikke i en tråd der det ikke har noe med saken å gjøre..

Sterke meninger skal vi alle få lov til å ha.. Å det er leit at du hadde en jævlig opplevelse.. men det hadde også jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...