Gå til innhold

Sukk hjerte, men brist ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dramatisk overskrift, men akkurat nå sørger jeg litt... Smurte en deilig fersk bolle til junior med brunost på, og jeg sitter nesten og sikler her.. Har så lyst på gjærbakst.. og masse å drikke.. og maaat...

Tror jeg nærmer meg dehydrert, og utsultet her... Har 5 dager til termin, og halsbrann suger!! Bekkenet er teit, og generelt er jeg ganske klar for å få ut baby nå, men det er halsbrannen/for fullt følelsen som er desidert verst...

Også husker jeg for dårlig.. Går det her over med en gang man har født?? Mener at det gjorde det sist, men husker ikke helt...

Man kan spise normalt igjen, ikke sant??? Trøst meg, NÅÅÅÅÅ!!!!

(og så har jeg fått et nesten erotisk forhold til Isbergsalat og sukkererter... det føles litt sykt det også.... Men gir ikke halsbrann hvertfall!!! Gubben så litt skjevt på meg i går, når jeg sto "gjemt" i kjøleskapet og gumlet salat.....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mmmmmmmm, bolle med brunost. Takk skal du fillern meg ha, nå kommer jeg til å være fiksert på det resten av kvelden!;-)

Skrevet

Overlever ikke en natt uten link tilgjengelig, så føler med deg!!

Sist så gikk det fort over, men hadde halsbrann da jeg la meg for natta den dagen fødselen hadde vært.

Kan ikke huske jeg kjennte noe mere til det etter det!

Skrevet

Sorry, det var ikke meningen å ødelegge for fler...

Men en natt etter fødsel skal jeg tåle, hvis det slutter etter det! Har hatt det sånn i 4 måneder nå, så jeg husker snart ikke hvordan det egentlig er å spise vanlig;-) Godt jeg har en liten fra før, så jeg vet at det er skikkelig verdt det!

Så da er det egentlig bare å føde da!!!! Kom igjen snuppa, mamsen er klar! Har til og med fått kjøpt storebror gaven i dag, så nå gleder jeg meg til å se ham når han skal pakke opp!!!

Skrevet

Jeg har hatt halsbrann nå i snart 8 mnd!! Føler så inderlig med deg, det er skikkelig slitsomt. Jeg vet ikke hva du har prøvd. Link og slike i pilleform funket ikke så veldig godt for meg. Men flytende Gaviscon! Man venner seg til smaken, og nå synes jeg faktisk det er godt fordi effekten er så god. Drikker det flere ganger om dagen, rett fra flaska, det ser skikkelig lurt ut.. ehh.. :/ . Har faktisk tatt knekken på 6 flasker iløpet av graviditeten. Det ble iallefall min redning, kanskje verdt å prøve om det blir for slitsomt?

Skrevet

Hehe.. har en mann med Reflux, så han lever sånn som det her konstant.. Så jeg har fått enormt gode råd, og har nok funnet det som funker best til slutt.. I dag kjente jeg bare et savn etter å slippe å tenke på det! Og kunne "fråtse" som vanlig!!! Men fordelen er jo at jeg ikke har gått opp så mye da!! Så jeg kan unne meg litt fråtsing etter fødsel!! (og det er bare 5 dager til termin!!!! Nærmer seg nå!)

Skrevet

spis det du har lyst på, er jo ikke lenge igjen nå er det vel?=) du må jo ha mat,,, hvorfor sulter du deg? høres jo litt kål ut, jeg spiser hele tiden jeg, har heller ikke lagt på meg drmatisk, men spiser jeg ikke det jeg har lyst på blir jeg sur

Skrevet

Hadde mye halsbrann sist, og det ble helt borte i det ungen ploppet ut.

O salige fryd!

Skrevet

Krysser fingrene hardt!!! Veldig hardt!!

Maaat... og vann... og annet å drikke... jippi!! Det skal bli så digg!! (visste ikke at det var mulig å få halsbrann av rent vann... men det er det!)

Skrevet

Det får jeg og. Vann er noe av det værste jeg kan ha i meg. Var ikke sånn sist. Går litt ut over væskeinntaket... Men snart er det over:)

Skrevet

Sukk, den halsbrannen ja. Jeg klarte ikke å dy meg i går. Bare måtte ha brødskive. Resultatet var en halsbrann så ille at jeg spydde i et døgn etterpå. Men den skiva var god. ",)

Skrevet

Uh, skjønner at jeg ikke kan syte over de få gangene jeg har hatt det:-/... Spydde en hel natt første gangen, men de andre drakk jeg Sanmarin og det ble borte med en gang! Regner med at dere har prøvd det forlengst, men det hjalp veldig. Fikk også høre at det skulle hjelpe med mandler. Jeg dropper å spise kveldsmat i frykt for å få en sånn natt igjen, jeg føler virkelig med dere!

Skrevet

Oj, var nesten godt å se at andre har det like ille eller værre.. Synes det er vanskelig å spise nå i det hele tatt.. Synes også jeg har mer vondt i halsen og dette føles som dobbelt halsbrann.. Hadde sett for meg et svangerskap med frotsing, men den gang ei og det skal man jo forsåvidt være gla for. Kun godt opp 6 kilo og er i uke 33. Fornøyd med det, men håper jeg spiser nok. I går spise jeg tre skiver spiralloff, litt salat til lunsj med baguett og cæsar salat på restaurant etterpå.. halvparten av hva jeg normalt spiser. men blir jo stappmett med en gang og halsbrannen kommer jo raskt da.. kom igjen og gi tips til mat som ikke gir halsbrann!!

jeg spiser endel frokostblanding, særlig om kvelden, rømmegrøt, fiskegrateng. Men spsiser også brødmat, men er enig i at brød umulig hjelper mot halsbrann..

Sukkererter skal jeg kjøpe inn som godteri gitt. Mandler hjelper og.

Skrevet

All gjærbakst skjærer seg her.. Kjente jeg fikk angst bare jeg leste om loff! Men melkeprodukter funker stort sett greit her, og så handler det om å spise lite nok av gangen! Hender jeg faller for fristelsen og fråtser litt, men da angrer jeg skikkelig etterpå...

Nyco og Titralac er det som funker best her.. Nyco når magen blir for full (og det kjennes ut som jeg må gulpe), og Titralac når det brenner! Og hvis jeg ikke har spist for mye funker det også bra å drikke melk, så "feit" som mulig! Fruktsalat med litt vaniljesaus, banan med melk på... tja, det finnes da noe som gjør at jeg overlever, heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...