Gå til innhold

mulig graviditet/abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre her inne siden det er såpass mange her.Sikkert med mange erfaringer.

Min situasjon er slik at jeg blør så utrolig mye nå når jeg har menstruasjon. Langt over normalen for meg. Jeg har også noe vondt, noe jeg ikke har vært plaget med ved mensen siden før jeg ble gravid med min første.

Jeg har normalt også veldig regelmessig mens, men jeg gikk 7-9 dager over før den kom denne gang.

Vi har de siste 2 månedene ikke brukt annen prevensjon enn kondom, noe vi hadde et uhell med midt i mens perioden, jeg tok da en angrepille.

Jeg hadde en gu med celleprøve samtidig som jeg ventet mens, dvs 9 dager før den kom. Jeg spurte da legen etter undersøkelsen om hun ville sett det om jeg var gravid, hun svarte da at det var veldig tidlig, men at jeg burde sagt fra at det kunne være en mulighet før hun tok prøver fra livmorveggen fordi det visstnok ikke var så bra om man var gravid.

Mitt spørsmål er da om noen har opplevd noe lignende, og om jeg kan ha vært gravid og at jeg har abortert? bør jeg i tilfelle oppsøke lege igjen og få noe utskrapning eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter på denne. Trenger virkelig svar.

Skrevet

Det høres jo unektelig ut som det kan ha vært noe der, men har du tatt en test, HI?

Jeg ville nok uansett tatt en tur til legen å få sjekket opp i hvorfor du blør så mye. Det kan være flere grunner til slike blødninger, fra ufarlige til mer skumle årsaker.

Håper du finner ut av det!

Skrevet

Nei, jeg har ikke tatt test. Ja, er kanskje ikke så dumt å dra til legen en tur. Er liksom klumper også i toalettet/på papiret når jeg har tørket meg, det har jeg aldri opplevd før.

Jeg er snart 20, så skulle tro jeg har litt erfaring selv;) Har forøvrig aldri tatt abort eller spontanabortert(tidligere)

HI

ps takk for svar.

Skrevet

hehe, litt feil dette da, jeg er snart 30, kom visst borti feil tall.

HI

Skrevet

Ta en graviditetstest i morgen. Den vil fortsatt være positiv om du har vært gravid.

Jeg mener og huske at jeg ikke trengte og ringe legen om jeg ikke fikk store magesmerter, eller blødde unormalt lenge.

Skrevet

Hvor får jeg tak i en graviditetstest i morgen? bor ikke i en storby eller i nærheten av en med søndagsåpent apotek eller medisinutsalg. Så uansett trenger jeg mest sannsynlig ikke kontakte lege?!

21.40, hva var din situasjon når du ikke trengte ringe legen om du ikke fikk store magesmerter eller blødde mye? spontanabort?

HI

Skrevet

Okey, da er det vel ingen åpne apotek, men mandag skal også gå bra.

Hadde omtrent samme situasjon som deg. Begynte og blø, blødde mye, det kom forholdsvise store klumper. Den ene husker jeg, for den var hudfarget på den ene halvdelen og hadde en liten hale som var rød.

Ringte legen, de syns det hørtes ut som en abort. Fikk da beskjed om og ringe om jeg blødde en stund til eller fikk magesmerter.

Jeg blødde en stund til, kontaktet da legen, men hun trodde ikke det hadde vært noen abort da. Så hun gjorde ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...