Gå til innhold

noen tips mot "eksrem" svimmelhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25 nå, og de siste ukene har jeg hatt en ekstrem svimmelhet. Det kan komme når som helst. Når jeg er ute å går, på jobb eller hjemme. Jeg kan sitte i sofaen hjemme og plutselig får jeg denne svimmelheten så rommet spinner rundt meg en liten stund. Blir litt satt ut av det egentlig. Enkelte ganger blir jeg tør i munnen, men ikke hver gang....

Noen som har noe tips eller hva jeg burde gjøre`?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme har jeg! prøver bare å sitte mest mulig, og sette meg ned, uansett hvor, så fort jeg kjenner tegn til svimmelheten.... noe annet tips har jeg ikke. forutenom faste måltider, og mye drikke...har hørt det hjelper på:)

Skrevet

hmmm. ja kan jo prøve. vet ikke med deg, men jeg får det til og med når jeg har sittet en stund. men føler ikke at jeg er helt i stand til å reise meg opp etter dette lille "slaget". rett og slett ubehagelig!

Men takk for noen tips ihvertfall :) skal se om det gir noe bedring =)

Skrevet

er uansett viktig med masse væske ja,skal drikke minst 2 liter vann hver eneste dag!!

Skrevet

Har det også slik. Jeg kan ikke stå eller gå oppreist i mer enn noen få minutter om gangen før jeg må legge meg igjen. Sitte går litt bedre, men ikke noe særlig lenge. Legen trodde det var venene i leggene som ikke fikk ført/pumpet blodet raskt nok tilbake til hodet og at jeg dermed får oksygenmangel i hjernen og blir svimmel. Hun sa at jeg bare skulle ligge når jeg følte meg svimmel... altså nesten hele tida i mitt tilfelle. Kjedelig - for jeg er fortsatt bare i uke 24. håper det går over igjen...

Skrevet

Dere som er svimle må sjekke jernlageret deres. Ikke bare jernnivået i blodet men også jernlageret. Dere har vel sikkert gjort dette, men siden ingen nevnte noe om dette måtte jeg bare si det i tilfelle. Eller er et annet tips og prøve og massere leggene litt. Ellers og spise gjevnlig (og gjerne frukt) og drikke mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...