Gå til innhold

Plutselig mindre og svakere bevegelser, uke 38...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble plutselig litt engstelig. Og det på tross av at jeg er 2. gangs og vet at babyen roer seg litt den siste tida. Men skjer det så plutselig? I går var det skikkelig balluba der inne, nemlig :-) I dag er det stille. Litt rolige og beskjedne bevegelser. Jeg som er vant til skikkelige fraspark... Hva sier dere? Bør jeg kontakte fødeavdelingen? Vil ikke være hysterisk heller... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes du skal kontakte føden. Ingen vits i å bekymre seg unødig, og lite liv kan jo være tegn på mistrivsel selv om alt helst er i orden.

Skrevet

Better safe than sorry..

Sannsynligvis er nok alt fint - for barnet har mindre plass å boltre seg på, men ekkelt å gå rundt å uroe seg.

Skrevet

Hm, ja, jeg ringer. Dere har jo rett i at det er bedre å sjekke enn ikke. Om det er noe galt, kan det jo hende noe kan gjøres også. Tenker at det jo er en grunn til at vi blir så sterkt oppfordret til å følge med på bevegelser også...

Takk for innspill!

Skrevet

Jeg også tenker litt på det om dagen, er i uke 39 (tror jeg? Term 29.). Får plutselig en følelse av at det er leeenge siden jeg har kjent noe, men hvis jeg dytter litt får jeg raskt svar:-)

Skrevet

...bare for å oppdatere:

Jeg dro til fødeavdelingen, de tok det veldig alvorlig, sa at jeg hadde gjort helt riktig ved å komme inn. (Heldigvis, siden jeg var redd for å virke masete ;-) ) JM tok en spark- og hjertefrekvenstest, alt normalt :-) Ellers alt det vanlige, dvs urinprøve og blodtrykk + blodprosenten. Alt fint der også. Så var det UL med lege, der han sjekket blodgjennomstrømming i navlestreng, fostervann og helt sikkert andre ting. Alt normalt her også. Så da dro jeg hjem lettet, men fortsatt med en litt stille gutt i magen. Hehe, han har vel bare tatt seg en fridag ;-) Forresten har det vært litt mer fart nå, senere i kveld.

Takk for støtten! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...