Gå til innhold

5 åringen kom og spurte idag hvordan babyer blir til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så tenkte jeg at jeg fikk forklare litt ordentlig da, om enn ikke så mye detaljer liksom.. Så jeg begynte å fortelle at damene har egg.. Og da fant hun ut at damene har hønseegg og mennene har strutseegg, og da var hun ferdig med den saken... for denne gang ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he ;) di er jo bare så utrolig morsomme disse små ;) he he

Frøkna her i huset (er akkurat fylt 3 ) ga oss foredrag ang det forestående keisersnittet mitt her om dagen..

Først reiste mamma på sykehuset , så sæææææte di ut babyen av magen , så kunne ho og Casper ( lillebror) komme på besøk og bytte bleie på babyen . Å da var mamma tynn å spræææk igjen ;)

Trodde jeg skulle le meg i hjel !!!

Skrevet

hehe... ja de har forestillinger om det meste. Jenta mi glemte seg bort da hun fikk fugleegg å tenke på. Men må vel ta forklaringen en annen gang;). Men hun skal aaaaldri ha barn ut av tissen sin i hvertfall ;)

Skrevet

he he ... Får sattse på keisersnitt da ;)

Skrevet

Har vært rimelig ærlige når mine har spurt jeg, selvfølgelig forklart utifra alder, og pakket det litt pent inn.

Fortalt at når et kjærestepar er glade i hverandre så vil de kose og være nær hverandre, kysse og tulle litt, og av og til så kommer det da et pappafrø inn til mammafrøet som vokser til å bli en baby.

Skrevet

Det var jo en veldig grei måte og si det på. Men det var å huske på den når man står der litt paff og nettopp har fått spørsmålet da ;)

Skrevet

Hehe, ikke så lett det nei. Men jeg har en fordel, oppdratt av foreldre som har vært åpne og greie å snakke med om sånt. Aldri vært særlig flau over slike ting. Det gjør det lett og meg å snakke med barna om slike ting. Det er forøvrig lettere når de er små, når barna selv begynner å synes det er litt pinlig er det straks litt værre, jeg har barn som er i starten på puberteten nå, og det er ikke bare enkelt alltid. ;-)

Skrevet

hehe.. nei gleder meg ikke helt til det, er nok ikke bare bare. Hos meg var det lite åpenhet rundt slikt da jeg var ung, så er vel derfor det er litt vanskelig den dag i dag. Jeg turde jo ikke fortelle at jeg fikk mensen en gang. Måtte si det i et "brev" til min mor. Men er nok bare å bli vant med slikt, da jeg har tre jenter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...