Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Har så vondt, så vondt :-( Menssmerter i mage, lyske, lår og hele veien nedover benet. Det gjør så vondt at jeg ikke klarer å sitte i ro. Er i uke 35+5 og lurer på om det kan være starten på en fødsel, eller bare modning? Hva er deres erfaringer med menssmerter?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Jeg lurer på det samme. Har ikke sykt vondt - men veldig ubehagelig. Kjenne det mest i korsryggen og nedover på baksiden. Men kommer noen tak foran på magen. Er i uke 35+6 idag, så jeg sier til meg selv at det kun er modning. Gikk over sist, og blir ikke overrasket om jeg skal gjøre det denne gangen også. Så får vi se hva dette ubehaget er for noe.
Kongeørna Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 Jeg er litt over en uke bak deg, og opplever i stor grad det samme. Har vært innlagt to ganger med truende prematur fødsel. Velger i grunnen å tro at det er modning, særlig fordi vi er flere omkring samme stadie i svangerskapet som opplever det samme. Jeg vet samtidig at tulla i magen er stor, og at det ikke medfører noen stor fare om hun skulle komme nå - har nettopp sjekka størrelsen på ul. Så jeg blir her i heimen til det blir fart på riene, eller at vannet går. Det kan jo enda gå mange uker. Hos meg har forresten magen sunket også, har masse nedpress. Men det er vel bare noe tull. Gikk over med de to første barna, så har nok noen uker igjen!
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Jeg har også vært innlagt med truende prematur fødsel, og har liksom vært klar for at han skal komme NÅ i flere uker, hehe. Jeg er enig med føden i at jeg blir hjemme til det tar seg opp eller vannet går (har snakket med dem over tlf), men jeg skulle gjerne visst om det er noe på gang eller ikke. Lurer på å dra innover for en liten sjekk, men vil ikke virke "hysterisk" heller. Det blir jo litt flaut hvis det bare er modning, på en måte :-) Har mye helt tynn utflod med litt merkelig lukt på også, så nå er jeg veldig spent på hva som skjer. Det ser ut som at jeg har tissa meg litt ut, så mye er det! Har gått med menssmerter i flere dager, men denne utfloden kom i går. Spennende er det i hvert fall!
Mamma-til-3-jenter Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 eelis: Den tynne utfloden kan jo være litt fostervann som har begynt å lekke?? Skal det ikke være litt spesiell lukt av det også da??
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Tanken på fostervann har faktisk ikke slått meg, jeg trodde det var normalt med tynn utflod på slutten, jeg? Jeg har ikke registrert noen slimpropp eller noe da, har det noe å si?
nea80 Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Har hatt det helt likt denne uka, er 35+5 i dag. Takvise og intense mensmurringer (smerter er vel mer riktig) som kommer og går, sammentrekninger i mage/livmor, vondt i rygg og ned langs det ene beinet og mer utflod.. Babyen har vært aktiv i mellom takene, så jeg har valgt og ikke ringe føden. Vil tro det er modning, har hatt kynnere i mange uker, men intensiteten på det her er mye sterkere. Men håper fortsatt at det er noen uker igjen til fødsel! Forresten veldig greit å se at vi er flere som har det på samme vis.
MammanTilEmma❤ Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 det kan godt være modning, men går an å se an det.. blir smertene værre å ikke gir seg så kan det være rier. sånn startet min fødsel vartfall:-)
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Oida! Tok det lang tid fra du hadde disse menssmertene (jeg syns ikke "murringer" er riktig ord å bruke, hehehe) til ungen var ute? Jeg kjenner at jeg får litt panikk nå, jeg har jo ikke eeegentlig lyst til å føde, aldri noen gang! ;-))
MammanTilEmma❤ Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 var plaget med modnings smerter fra uke 35, varte noen minutter da, men mot slutten kunne de vare flere timer.. så var veldig mye lurt mot sluttn da jeg trodde det var igang, men viste seg å være modning eller noe sånt.. men 30aug 20.30 ca begynnte disse smertene igjen, som jeg trodde da var modning.. men de ble bare værre å ga seg ikke.. så begynte å ta tiden.. flere timer etter jeg begynnte å kjenne noe selvsagt. 31aug 20.28 kom jenta til:-) så en laaaang fødsel for å si det sånn!! dro på sykehuset kl 7 den morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå