Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 16 mnd har en tendens til å slå eller klore seg selv når hun er sint. HALLO?? er dette normalt?? Hvis hun gjør noe galt og jeg sier til henne med en sint stemme at det har du ikke lov til, ja da ser hun på meg med et stygt blikk og slår seg selv. Uff, blir helt oppgitt. Er det normalt eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine søsken har hatt ett av to barn som har gjort noe i samme duren.

Den ene slo hodet i veggen gjentatte ganger, den andre slo pannen i gulvet. Dette for å få uttrykk for frustrasjon. Tror alderen stemte ganske godt også. Ikke akkurat moro og se. Jeg tror i første omgang at jeg hadde oversett det.....og ikke gitt oppmerksomhet. Jeg er ingen ekspert, men det er hva jeg skulle skulle gjort. Mine søsken gjorde det samme, og det gikk over etter et par uker. Om det ikke gir seg får du tenke i andre baner.

Lykke til!!

Skrevet

Her slo datteren min seg i hodet når jeg hadde brukt sint stemme mot henne. Min mann fortalte meg at hun aldri gjorde det når han brukte sint stemme mot henne. Jeg skjønte ikke hvorfor.

Han hadde en forklaring på det som jeg ikke hadde tenkt på:

Når jeg bruker sint stemme på henne så blir hun frustrert og lei seg og vil da at jeg skl synes synd på henne, hun slår seg derfor, slik at ejg skal synes synd på henne. Mannen min derimot sier bare: "og opp igjen" når hun slår seg, så hun bruker en annen taktikk på han. Hun kryper opp fanget hans og gjør seg til, og vet at han da kommer til å bli blid igjen.

Skrevet

Jenta vår på 22 mnd klorar seg sjølv i nakken. Har gjort det lenge, sikkert sidan ho var rundt året. Det har vore verst når ho har vore frustrert eller hatt vondt (ha hatt mykje magesmerter pga melkeallergi), men ho har ikkje klort seg noko særleg mindre etter vi slutta med melk.

Når ho klorar ser eg ikkje vitsen med å kjefte på ho, eg seier berre at ho må vere snill og klappe seg sjølv forsiktig (og viser korleis ho skal vere god med nakken sin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...