Gjest Nordavind fra sør Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Var på ultralyd siden jordmor trodde babyen vår lå i seteleie. Hun fant heldigvis ut at hodet lå rette veien og mente ut i fra målene at babyen er rundt 3500g. Nå er jeg riktig nok sikker på at jeg er en uke lengere enn ultralydterminen, men tenk om jeg går i 4 uker til da!!!!!Det skremmer meg og få en giga unge altså. Andre som har fått samme beskjed? Fikk dere litt vekstoppfølging eller noe da?
det er berre mordi Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Huff, det hørtes digert ut!! Har det motsatte problemet her - jenta er 18% under snitt, og jeg får vekstoppfølging ganske ofte i alle fall.
merry;) Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 da jeg gikk med nr 1 så hadde jeg stor mage og det annslo 3 uker før termin at den var 4200g....1 uke før termin fødte jeg en liten gutt på 3680g...så de kan faktisk ta feil:) Men du får nok en ekstra ultralyd før termin og jeg hadde da 2 jordmødre og en lege tilstede for å ta imot dette STORE barnet!
♥2 små gull♥ Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 De vokser ca. 200 gram i uka den siste tiden, så da vil den havne på 4100 ved termin, og det går nok bra. Min første var 4330 og det gikk helt fint. Er hodet som er verst å få ut, og det kan være stort selv om kroppen er liten og motsatt. Vekten på barnet har ikke SÅÅÅ mye å si.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Godt å høre:) Klarer ikke helt å slå fra meg sammenhengen stort barn og stort hodet jeg da... Syntes det var tøft nok å føde vesla på 3200g og 32rundt hodet..hehehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå