sillyfilly og Olivia Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Jeg har veldig løs avføring, med veeeldig magevondt. Men tingen er at jeg flyr ikke på toalettet hvert 10 minutt. Jeg har sjelden avføring, 2-3 dager mellom hver, men det som kommer er så løst.. Jeg vet ikke helt om jeg skal behandle meg mot diare eller mot hard mage eller hva jeg skal gjøre. Har som sagt VELDIG magevondt like før jeg flyr på toalettet. Ringer nok fastlegen min på mandag, men noen som vet hva jeg kan gjøre?? Har prøvd biola i 2 uker eller noe sånn. Har ikke hjulpet. Om noe, gjort det verre.
b77h Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 hmmm, høres ikke godt ut. Sikkert lurt å ta kontakt med legen, og høre om det er noe som kan gjøres. En ting som "fastner" magen er blåbær. Så du kan jo prøve å lage eks smoothie med litt biola, masse frossne blåbær, litt banan og juice eks. Ellers vet jeg at de gangene jeg spiser lomper/potetkaker (m ekte brunost - er en favoritt) - så får jeg alt for hard mage... Men det virker litt ulogisk med kombinasjonen løs mage og sjeldne doturer...Så det kan jo være du har noen bakterier i systemet som ikke burde være der. Du kan også prøve å ta probiotika (de snille bakteriene som også er i biola - bare man får de som piller. Ville kjøpt i helsekost, og kun de som står i kjøleskap). Selv om du kanskje i en overgang føler det blir verre (som du sier m biola), så vil det konkurrere ut evtentuelle dårlige bakterier og sopp. Kan jo også være at masse melkeprodukter ikke er så bra... nå bare tenker jeg høyt... Og drikk MASSE vann - løs mage indikerer jo at kroppen ikke får sugd i seg nok veske (i tarmene). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå