♥♥♥ Skrevet 19. september 2009 #1 Skrevet 19. september 2009 Snella har som regel sovet til ca kl. 0730- 0830 om morgenen. Nattesøvnen har vært avbutt av mm rundt kl 0400- 0600, men ho har som regel sovnet greit igjen. I dag hadde ho derimot bestemt seg for at dagen begynte kl 0600. Lå og skravla i senga si frem til kl 0800. Ho ligger på samme rom som oss fortsatt, så jeg fikk jo heller ikke sove de to timene, mens pappan lå ved siden av meg og sov av hjertes lyst... Nå skal det være sagt at ho sovna kl 1910 i går, hvilket er tidlig til å være henne. Ho har jo fått 11 timer søvn i natt. Kan kanksje ikke forvente mer...
petite fleur Skrevet 19. september 2009 #2 Skrevet 19. september 2009 Nå er han ikke 8 mndr lenger, men jeg husker han begynte å tøve med sovinga da han rundet 8 mndr. Fra å sove 07-19 i nesten 6 mndr, gikk han over til å sove 07- 05 eller 06. Og det gikk ikke over med det første heller, varte nesten 1 år :-S
Gjest Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 jenta mi er 8 1/2 mnd.. sover fra 19 til alt mellom 06-07. Her avhenger mye av når storebror våkner.. for våkner han.. så våkner som regel hun også.. ( og resten av huset.. hehe ) sjeldent hun våkner først.
Babyønske �� Skrevet 19. september 2009 #4 Skrevet 19. september 2009 Du er rett og slett heldig du. Hadde min våknet en gang om natta skulle ikke jeg klaget, ikke at jeg gjør det så mye uansett. Min har blitt lagt kl 19 i flere mnd, helt til jeg ga opp tidligere denne uka. Det har rett og slett ikke funka. De siste ukene har han våknet 1 gang i timen fra han legges til han står opp. Samt en lengre våkenperiode midt på natta. Nå legges han kl 20, og det ser ut til å fungere mye bedre. I går kveld sov han 2 timer sammenhengende etter at han ble lagt. Det er veldig lenge siden sist, deretter sov han 3 timer sammenhengende. Så våknet han og holdt det gående i nesten 4 timer. Sov noen få minutter i gangen inni mellom. Har stort sett sluppet unna med 2 timer våketid pr natt. I natt ble jeg vel straffa fordi han sov bra tidligere på natta. Våknet og klar for å stå opp kl 8. Og da var det bare for mor å tørne ut også, langt i fra klar for å starte dagen. Men sånn er det bare og har vært de siste 3-4 mnd.
mettemor :) Skrevet 19. september 2009 #5 Skrevet 19. september 2009 Gutten vår er snart åtte måneder og har begynt med det samme :-( Før sovnet han igjen etter å ha fått pupp i 5-6-tida, og sov til storesøster braste inn for å vekke oss i 7-tida. Nå har det blitt helt umulig å få ham til å sovne igjen, så dagen starter da i 5-6-tida. Men han er en tålmodig sjel da, så han godtar å ligge og sprelle for seg selv en times tid før han må opp (etter å ha fått pupp vel og merke).
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Du er heldig ja. Mine har ikke sovet rundt før de var over året. Når minstemann var rundt 8 mnd våkna han rundt 5-6 ganger i løpet av natta, men om det ble bedre når jeg slutta med nattamming og når vi flytta han på eget rom.. Nå er minsten 18 mnd og han sover fra 19 til ca 6.30. Det er luksus for oss hehe
Fire småtroll Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Nå er jenta mi bare 7 mnd da, men hun starter dagen i 6-tiden. Hun ammes gjerne to ganger i løpet av natta, er vi heldig sovner hun med en gang igjen, men flere netter i uka er hun våken et par timer midt på natta.. 2-åringen starter dagen mellom 05.55 og 06.05, helt vittig, kan stille klokka etter henne, aldri mer enn 10 min slingringsmonn på når hun står opp. 5 og 8 åringene står også opp mellom seks og halv syv, så om en unge skulle finne på å sove lenge her i huset er det alltid tre andre som står opp. Dagen starter med andre ord klokka seks hver eneste dag. Gleder meg veldig til minste begynner ta til seg mer mat om dagen så vi kan slutte med nattammingen, det er det som er slitsomt nå synes jeg. Men hun er overhodet ikke noe glad for "fast føde" så det er minimalt hun spiser, da må hun jo få fylle på med litt melk en stund til.. I natt ammet jeg babyen klokka elleve, klokka ett og klokka fire, i tillegg til at hun var våken og fikk smokken et par-tre ganger til (hun er litt forkjølet). Klokka ti på seks begynte hun surve og grine så da var det bare å stå opp. Guttene var da allerede våkne og 2-åringen kom ruslende kvart over seks etter å ha vært innom senga til pappa en liten tur. Skikkelig A-mennesker alle fire. Er A-menneske selv jeg, men kunne godt tenke meg å sove til åtte av og til
♥♥♥ Skrevet 19. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2009 he he... skjønner at jeg ikke har noe å klage på ja . siden lille frøkna ligger på soverommet hos oss våkner jeg av ho noen ganger om natten, men det er for at ho hoster eller noe. ho sover jo ho, så det er ikke sånn at ho er våken i timesvis på natta- heldigvis! hadde en periode for noen uker siden da ho var mer forkjøla hvor ho ville ha mm en ekstra gang på natten, men nå er ho tilbake i vanlig rutine- dvs mm og grøt ca kl 1830 og deretter mm ca kl 0500- 0600. sover ho til kl 0600 skal jeg være glad skjønner jeg. og ho er mer tålmodig enn mamman sin ja.... lå jo og leka i senga si i 2 timer i stad ho
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 19. september 2009 #9 Skrevet 19. september 2009 Nå er minstjenta blitt 11mnd da..men fra hun var 4mnd har hun sovet rundt, hun våkner aldri på natten. Når hun fikk tenner rundt 6 mnd så kunne hun våkne veldig tidlig 06.00.. Hun trenger mye søvn tydeligvis for hun legger seg 18.30 hver kveld og sover helt til 07.30 hver morning...så jeg er veldig heldig, kan ikke klage nei:) Jenta på snart 3år legger seg også mellom 18.30-19.00 og sover til 07.30-08.15....varierer men som regel til 08.00 De sover begge på eget rom,lyset av og med døren igjen...det er de blitt vant med fra de var veldig små
HH72 Skrevet 19. september 2009 #10 Skrevet 19. september 2009 Min gutt på 8 mndr har startet dagen kl 05-0530 siden han fikk døgnrytme(ca 6 uker gammel). Så du kan vel ikke klage.......... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå