Gå til innhold

uffff støv på hjernen konstant!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å det begynner og bli små krangling i heimen. Har en hund på 8 mnd, som røyter.. (absolutt ikke bra for tiden) :P jeg har nektet hunden vår og ligge på teppet i stuen, da det blir så mye hår.. det er ikke feil av meg, da han har to deilige senger! men det mener samboeren min er heeelt feil av meg.. jeg gjør IKke noe annent enn og tenke på støv,lukt,hår over alt! kjenner jeg blir så utrolig sliten av det, vasker konstant HELE tiden! har prøvd og gå tur for og "glemme alt det støvet hjemme" men når jeg er tilbake er det på`n igjenn! noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for og "glemme"? blir gaal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk klikkertrening for å få hunden til å frivillig legge seg i sengen sin, og ha en seng til hunden inne i stuen, sånn at den kan være sammen med dere selv om den ligger i sengen sin? Klikkertrening er helt genialt - har vurdert å bruke det på eldstejenta også for å få henne til å plukke opp klærne sine og sette på plass skoene sine av seg selv ;-)

 

Hvis hunden er trent til å trives best i sengen sin kan jo ikke samboeren din klage på at den ikke får lov å ligge på teppet - den velger jo å ikke ligge der av seg selv...

 

Og ellers - ikke stress så masse med hår og støv. Det er ikke farlig. Like greit å øve seg med det samme, du kommer ikke til å ha tid til å vaske og rydde så masse når babyen kommer, og det er ikke bra for babyen hvis du jobber så masse hjemme at du blir utslitt. Det kan faktisk gå utover melkeproduksjonen også. Tror du må fire litt på kravene, og prøv å få samboeren med på å trene hunden til å like sengen sin bedre, og frivillig legge seg i den. Hvis han alltid får en godbit når han legger seg der vil han vel velge den fremfor teppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså han har en seng i stuen som er rett forann oss, slik at han kan se oss, også har han en seng på siden sånn når han vil være "litt for seg selv", han legger seg i sengene, bruker de, men legger seg på teppet en stund og bytter på.. derfor er det ikke synd på han at han ikke får ligge på teppet i stuen. jeg har kjøpt en tykt teppe til han som han har i gangen. så han har mye alternativer,men jeg får kjeft fordi min samboer mener at hunden vår er vandt med og ligge der, men han er bare 6 mnd, så tror ikke han blir så forfærdelig skuffet av og ikke få lov og ligge der mer.. fordi teppet ogsånn begynner og lukte, og fult av hår. jeg støvsuger det teppet vær dag, i 1 time for og fjerne hundehår.Det er noe jeg MÅ ellers så føler jeg meg rett og slett ikke vel,så mener min samboer bør skjønne at vi kan gjøre ting enklere ved og IKKE la hunden ligge på teppet i stua.. han kan ligge overalt andre steder.. klikketrening på dattern din ja, hehe det er ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...