Gå til innhold

Når vi snakker om skrivefeil..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste ikke at var snakk om rett og feil når en skriver dialekt.

Skrevet

For det første: slutt å drite ut andre sine blogger...

For det andre: hun prøver ikke å skrive bokmål og ordrett, hun skriver dialekt. Og om du ikke gidder å lese dialekt, så gi blaffen i å lese bloggen.

For det tredje: du vet ingenting om bakgrunnen for at folk har skrivefeil.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk her inne synes det bare så greit å henge ut noen fordi de skriver litt feil.

jeg har i det daglige ingen problemer med å skrive riktig, men her inne kunne jeg ikke gitt mer blaffen i om jeg skriver ting riktig eller ikke. Alt jeg skriver her inne blir skrevet fort og da blir det mye galt og kanskje noen mellomrom her og der.. so what? Er det virkelig så mange norsklærere her inne??

Skrevet

Dette er ikke dialekt, dette er barnespråk.. Er forskjell på skrivefeil og de som skriver feil med vilje, man ser tydelig forskjellen! Og for å gjøre det klart, det er sistnevnte jeg synes er slitsomt å lese..

Skrevet

Vi har to skriftspråk i dette landet, begge er noe de fleste behersker. Hvorfor ikke bruke de? Nei da, det er bare kansje di som ik vet bedre som skriv som d her. E ik så slitsom t d, å lese. Så må vi ik glemme oxo, d e viktig å kort ne så vi slipp å bruk op tasten. eller bare glem sto forboktav, e ik så vikti når vi bare e på et forum. gidd ik lese jennom txten, e ik så nøye om noe sjønner ka j skrev. sjøleskapet stå der d står.

Skrevet

hehehe.. og her var det en nordlending(mulig trønder) av et eller annet slag?;)

Skrevet

Hehe, nei, ekte østlending som er dritt lei av alle disse forkortelsene og folk som ikke gidder å lese over innleggene sine før de trykker på lagre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...