Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #1 Skrevet 18. september 2009 Pappa'n til gutten vår har det man vel kaller utvidet samvær med sønnen vår. (Dvs at han har samvær fra onsdag ettermiddag til mandag morgen annehver uke.) Jeg har flere ganger gitt uttryk for at jeg ønsker å ha sønnen vår mer, dersom dette er av interesse eller behov. Blant annet har pappa'n en jobb med mye ulike arbeidstider, som iblant kan være vanskelig å få til å passe helt 100% med samværet. Hittil har det - tilsynelatende - latt seg ordne (såvidt jeg vet, iallfall) ... men ikveld har jeg fått vite at han er på jobb. Nattskift som startet litt tidligere ikveld, og som varer til imorgen tidlig. Vi har snakket flere ganger om at vi to er, og ønsker å være, de primære og prioriterte ivaretakerne og omsorgspersonene for gutten vår- også dersom han skulle være hos den andre. Altså har vi avtalt at dersom jeg plutselig får behov for barnevakt (utover noen timer på kveldstid/natt mens gutten likevel sover), så skal jeg først spørre pappa'n hans. Og motsatt! Fordi pappa'n ikke har mer enn disse 4-5 dagene samvær annenhver uke, har han - ifølge seg selv - aldri behov for barnevakt. Spesielt ikke mens gutten er våken - han vil jo ha mest mulig tid sammen med ham! Sier han. Men ikveld har jeg altså fått vite at pappa'n er på jobb. Og jeg har ikke hørt et pip om å ha gutten vår inatt/imorgen.... Er så skuffet og såret. Syns selvsagt det er kjipt at ikke JEG får lov å ha gutten vår så mye som mulig, når pappa'n hans prioriterer å gjøre andre ting. Samtidig syns jeg det er så vondt at pappa'n lyver for meg om det. Gjør meg litt urolig - hva hvis han lyver om flere ting?!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #2 Skrevet 18. september 2009 Kankje du reagerer litt for tidlig siden dette foreløbig bare har skjedd en gang. kanskje han fikk en uventet forespørsel om en ekstra vakt. ville ikke tenkt så mye på det før det gjentok seg flere ganger.
Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Kanskje han plutselig ble bedt om å komme på jobb, og moren hans var der tilfeldigvis slik at det ble naturlig at hun passet. Eller at moren hans spesifikt ba om å få passe gutten fordi hun ønsket alenetid med han. Kan jo være en god grunn. Ville spurt han på en hyggelig måte hva årsaken var før jeg hadde sagt noe iallefall. Syns avtalen deres er fornuftig. Trist hvis han bryter den uten grunn.
Gunn og Gutta Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Syns ikke du skal ta dette så tungt, det kan da ikke gjøre noe at noen annen ser etter ungen deres mens han sover, tenker det hadde blitt veldig rotete og uforutsigbart for sønnen deres om han skulle hjem til deg, bare for å sove 1 natt mitt inni pappasamværet, men i utgangspuntet følger jeg tankegangen din om at dere skal være barnevakt dere mellom, før en 3.part skal inn i bildet.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #5 Skrevet 18. september 2009 Men hvorfor skulle det bli mer rotete og uforutsigbart om han kommer hjem til meg og sover, enn til noen andre? Dessuten er det jo ikke snakk om at noen ser etter barnet vårt mens han sover - for når pappa'n jobber 12 timers skift til imorgen tidlig, må han nødvendigvis sove endel timer imorgen formiddag ... og da må jo like nødvendigvis noen andre passe gutten, mens han er våken...! HI
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Besteforeldrene på farens side hadde sikkert lyst til å ha barnebarnet sitt på overnatting og det syns jeg burde være helt greit innimellom og da fant vel far ut at han kunne jobbe når sønnen uansett ikke var hos han. Går ut fra at ikke du gir fra deg dine netter med sønnen din for at skal kunne overnatte hos farmor og farfar av og til?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 Forstår jo at farmor og farfar har lyst til å treffe barnebarnet sitt, men han overnatter faktisk hos dem iblant - da sammen med pappa'n! De har mye tid sammen med barnebarnet sitt, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at hverken besteforeldrene eller barnet har ytret noe behov for overnattingsbesøk uten at pappa'n også er med. Altså tror jeg behovet kommer fra pappaens side.. Poenget mitt er ikke at barnet på død og liv aldri skal overnatte hos andre enn pappa'n og meg - men at dersom det skjer, og han IKKE skal overnatte hos den andre av oss, så syns jeg faktisk ikke det skal skje fordi man ikke selv har mulighet til å passe ham. Og dessuten ikke heller på bekostning av den relativt korte tiden de to har sammen. Og dermed også på bekostning av den tiden jeg har sammen med ham- som jeg, (som tidligere nevnt), flere ganger har ytret ovenfor pappa'n at jeg GJERNE skulle hatt enda mer av...! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå